FANDOM

Łowcy Czarownic to powszechna nazwa Templariuszy Sigmara. Są oni jednymi z bardziej zagorzałych członków Kościoła Sigmara.

Zakon Srebrnego Młota, zrzeszający Templariuszy, został założony w -30 roku, tuż po walce Sigmara z nekromantą Nagashem. Założycielem zakonu jest Wolfgart Krieger, towarzysz broni i przyjaciel Sigmara. W uznaniu odwagi podczas tej bitwy Sigmar powierzył mu zadanie zwalczania wszelkich przejawów magii. Wolfgarta Kriegera uznaje się za pierwszego Wielkiego Mistrza zakonu.

Witchhunter.jpg

Elitarny Łowca Czarownic

Przez wiele wieków Zakon Srebrnego Młota istniał w zupełnej tajemnicy. Dopiero w 1682 roku Wielki Teogonista Siebold II uznał istnienie Zakonu Srebrengo Młota w ramach Kościoła Sigmara i określił jego zadania, którymi była Obrona Imperium przed siłami Chaosu, Demonami, Herezją przeciw Kościołowi Sigmara i wszelaką magią. Na cześć założyciela zakonu przemianowano wówczas nazwę stolicy Ostlandu na Wolfenburg. Na ten czas niewielu spoza zakonu Srebrnego Młota zdawało sobie sprawę, że zakon powstał wcześniej. Dla wielu wewnątrz Kościoła ta data jest uważana za moment stworzenia zakonu Templariuszy.

W roku 2304 Imperator Magnus Pobożny zdecydował, że zakon może skuteczniej zapewniać przetrwanie Imperium, jeżeli jego istnienie będzie znane ogółowi populacji. Wówczas Imperator nadał zakonowi nową nazwę: Święty Zakon Templariuszy Sigmara oraz ujawnił publicznie jego istnienie. Przy tej okazji została zreformowana główna misja zakonu. Do tego momentu pierwszorzędnym celem zakonu było tępienie wszelakiej magii i jej użytkowników. Po reformie zadania zakonu zostały ograniczone do zwalczania działań powiązanych z herezją, chaosem i mrocznymi sztukami magicznymi.

Wielka Świątynia

Główna siedziba Zakonu Łowców Czarownic znajduje się w Altdorfie. Jest to Wielka Świątynia Sigmara (nie mylić z wielką Katedrą Sigmara znajdującą się w pobliżu). Wielka Świątynia została zbudowana w 1220 roku i jest domem wielu Łowców. To tam odbywają się treningi nowicjuszy i kształcenie ich na przyszłych Łowców Czarownic.

Kluczowe Teksty

Łowcy Czarownic uczą się przede wszystkim na starych księgach. Do tych najważniejszych zalicza się:

  • Podręcznik Łowców Czarownic- mała czarna książka, w której są opisane wszystkie rzeczy o, których powinien wiedzieć przyszły łowca. Napisana przez Kaspera vol Liebenstein'a.
  • Zasady i Statuty aut. Heironymus Black- przedstawione są w niej wszystie zasady, które Łowca Czarownic musi przestrzegać.
  • Eliksiry, mikstury i okłady
  • Życie Sigmara
  • "Liber Chaotica" aut. Richter Kleiss
  • Pokój dla Potępionych aut. Burkhard- napisana z dużą ilością szczegółów dotyczących ujarzmienia nieumarłych.

Hierarchia

W podręczniku Liebenstein'a opisana jest również Hierarchia zakonu. Hierarchia dzieli się na;

  • Lorda Protektora oraz Wielkiego Mistrza,
  • Najwyższą Radę- 12 Rycerzy wewnętrznego kręgu,
  • Szambelana.
  • Dowódców Łowców Czarownic,
  • Łowców Czarownic,
  • Kapłanów,
  • Głównego Bibliotekarza oraz personel literacki,
  • Robotników i Rzemieślników,
  • Trenerów
  • Retinue- złożone z wyznawców Sigmara, biczowników i fanatyków.

Stopnie

Nazwa Łowca czarownic, to potoczne określenie Templariuszy przyjęte powszechnie wśród populacji. Aby móc pełnić rolę Łowcy czarownic trzeba odbyć inicjację do pierwszej Tajemnicy

Stopnie wtajemniczenia Templariuszy podzielone są łącznie na 7 Tajemnic. Wkraczanie na kolejne stopnie wtajemniczenia wiąże się z odbyciem odpowiedniego, sekretnego rytuału Egzaltacji w Głównej Świątyni, w Altdorfie.

Do 7 kręgu wtajemniczenia może zostać mianowany tylko Wielki Mistrz.

- Wielki Mistrz - Templariusz 7 Tajemnicy

- Templariusz 6 Tajemnicy

- Templariusz 5 Tajemnicy

- Templariusz 4 Tajemnicy

- Templariusz 3 Tajemnicy

- Templariusz 2 Tajemnicy

- Templariusz 1 Tajemnicy

---

- Nowicjusz

Więcej z Fandomu

Losowa wiki