Fandom

WarrWikia

Żołnierze Zawodowi

239stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Żołnierze Zawodowi stanowią podstawę sił armii wystawianych przez Imperium.

EmpireArmy.jpg

Historia

Od czasów Sigmara Imperium utrzymuje armie zawodowych żołnierzy, których zadaniem jest obrona jego granic. Grupy werbunkowe podróżują przez prowincje i bijąc w bębny, zachęcają do wstąpienia w szeregi armii Imperium, obiecując rekrutom życie pełne przygody i chwały. Chętnych zaryzykować życie i zdrowie, czy to z miłości do ojczyzny, czy choćby wizji trzech posiłków dziennie, jest wielu. Żołnierze zawodowi tworzą kręgosłup armii Imperium, choć armia rekrutuje również doraźnie członków milicji, którzy walczą w jej szeregach, kiedy występuje taka potrzeba. Prócz tworzenia szeregów stałej armii, żołnierzy wykorzystuje się jako strażników miejskich i siły porządkowe na potrzeby lokalnych sądów. W przypadku prowincji, siły te podlegają hrabiemu, w państwach-miastach dowodzi nimi Burmistrz.

Ekwipunek

Żołnierzy wyposaża się w różnego rodzaju broń i pancerze, lecz najczęściej uzbrojeni są w dwuręczne halabardy, będące połączeniem włóczni i bojowego topora. Inne regimenty preferują muszkiety, miecze bądź włócznie. Regimenty zawodowych żołnierzy wspierane są przez mniejsze jednostki pomocnicze, których zadaniem jest krycie ich flank czy też ostrzeliwanie wroga z dystansu.

Żołnierze przywdziewają efektowne, obwieszone naszywkami, medalami i symbolami kampanii mundury oraz kapelusze w tradycyjnych kolorach swoich prowincji bądź miast. Nie istnieje ścisła reguła, co do wyglądu jednostek, więc poszczególne regimenty różnią się między sobą znacznie, nawet, jeśli pochodzą z tego samego miasta. Większość żołnierzy nosi rodzaj kubraka i trykoty, a także kolorowe koszule, wystające przez specjalne rozcięcia spod kurtki czy bryczesów. Są również regimenty, które zakładają proste kaftany z herbem miasta bądź prowincji.

Niezależnie od różnic, każdy z żołnierzy w ten czy inny sposób nosi kolory swej ojczyzny. Przykładowo, część munduru żołnierza Middenlandu będzie błękitna, może to być kurtka, błękitne sznurowanie w bryczesach, czy choćby błękitne pióro zatknięte na kapeluszu. I ta reguła ma oczywiście swoje odstępstwa, jak to się dzieje w przypadku Carroburgskich Wielkich Mieczy- regimentowi, który mimo iż pochodzi z Reiklandu, przywdziewa krwawą czerwień, Trupich Czaszek z Ostermarku, czy Szkarłatnej Gwardii Stirlandu.

Podział wojsk zawodowych

Halabardnicy

Halabarda to potężne ostrze osadzone na długim drzewcu, a jej cięcia mogą przebić ciężką zbroję i twardą skórę stworzeń takich, jak Orki czy Zwierzoludzie. Regimenty Halabardników są najbardziej rozpowszechnioną formą wojska w całym Imperium. Jest to wynikiem dekretu Imperatora, który nakazuje Elektorom utrzymywanie stałych sił, składających się właśnie z Halabardników, a to z powodu ich wszechstronności i siły w walce.

Włócznicy

Wrogowie, którzy szarżują na Włóczników wpadają na prawdziwy mur najeżony zabójczymi, żelaznymi czubami. Wytwarzanie włóczni jest niezwykle proste, a co za tym idzie, broń tę powszechnie stosuje się w północnych i wschodnich prowincjach Imperium, gdzie stałe zagrożenie najazdem wymaga całych batalionów żołnierzy, których można szybko wyposażyć do walki.

Szermierze

Szermierze są w powszechnym mniemaniu mistrzami w walce mieczem, śmiałkami, wyszukującymi najlepszych wojowników wroga, by dowieść swych umiejętności i męstwa. Wprawny Szermierz może jednocześnie atakować słabe punkty obrony wroga i zasłaniać się swą tarczą.

Muszkieterzy Żołnierzy tych wyposaża się w długolufową, prochową broń strzelecką zwaną muszkietem, która pochodzi najczęściej od mistrzów rusznikarzy z Nuln. Salwa Muszkieterów potrafi powstrzymać najbardziej zdeterminowane Łaaa! Orków czy zdjąć z konia ciężkozbrojnego Rycerza Chaosu.

Kusznicy Kusze mają większy zasięg niż muszkiety i są znacznie prostsze w produkcji, lecz brak im ich siły przebicia. Większość Elektorów utrzymuje pokaźne regimenty Kuszników. Równie często, dla wzmocnienia siły ognia armii Imperium, zatrudnia się oddziały najemnych Kuszników, szczególnie zaś podchodzących z Tilei.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki