FANDOM

Abrax Krwawy

Abrax Krwawy

Abrax Krwawy, znany również jako Krwawy Wędrowiec, to norski Lord Chaosu wyznający Khorna. Znany jest ze swojej legendarnej żądzy krwi. Urodził się w norskiej wsi o nazwie Heimhal. Jego legenda zaczyna się w mrocznych czasach, w okresie noszącym nazwę Czarnej Zimy, kiedy to wiatry Chaosu dotarły do Norski, spaczają tamtejsze ziemie. W tym czasie uprawy i zwierzęta gospodarskie zaczęły masowo umierać, co doprowadziło do bratobójczych wojen o zasoby.

To właśnie wtedy, jeszcze młody Abrax chwycili za broń, aby ochronić swoją wioskę przed bezwzględnymi najeźdźcami. Jego krwawe wyczyny przykuły uwagę boga krwi Khorna, który mianował Abraxa na jednego ze swoich najpotężniejszych czempionów. Kierując się wolą swego boga, Abrax rozpoczął wędrówkę w celu wzięcia udziału w jeszcze trudniejszych, a zarazem bardziej chwalebnych walkach.

Historia

Czarna Zima

Młody Norsmen z wioski Heimhal, Abrax miał wątpliwą przyjemność żyć w czasach, w których Chaos pochłaniał ziemię należące do jego ojczyzny. Chociaż Norska zawsze była pod kontrolą Mrocznych Potęg, a złowrogi wpływ Chaosu był tam dobrze znany, to jego nagła ekspansja była dla Norsmenów tak przerażająca, że określili tamte miesiące mianem "Czarnej Zimy". W tym czasie zwierzęta i uprawy umierały w masowych ilościach, co sprawiło, że skłócone klany Norski pogrążyły się w przerażającej wojnie domowej o zasoby umożliwiające dalsze przetrwanie.

Ludzie z Heimhal, w tym Abrax, przygotowywali się do odparcia bezlitosnych ataków swoich dzikich krewnych. Przez wiele długich miesięcy Abrax i jego bracia klanowi walczyli w pozornie niekończącej się bitwie, aby bronić swoich skromnych bogactw przed przeciwnikami. Kiedy padła ostatnia fala wrógów, Abrax jako jeden z niewielu wciąż stał na nogach, a jego umysł był tak zdruzgotany brutalnością, której doświadczył, że nie mógł już dłużej powstrzymać szału zabijania. Zatracony w krwawej furii berserkera, Norsmen nie był w stanie odróżnić przyjaciela od wroga i napadł na swoich współplemieńców. Zabił każdego mężczyznę, kobietę i dziecko w wiosce. Khorne zadowolny spojrzał na tę rzeź ze swojego tronu. Bóg Krwi zesłał na Abraxa swoje mroczne błogosławieństwa i mianował go Lordem Chaosu. Zdradziecki norsmen opuścił swą rodzinną wioskę, by rozsławić swe imię na cały kraj.

Po Heimhal 

Więcej z Fandomu

Losowa wiki