FANDOM

Adamnan-Na-Briohna, znany także jako Pan Tańca, jest elfim bogiem, który reprezentuje dwa pozornie sprzeczne aspekty życia: radość czerpaną z tańca i wściekłość pochodząca z walki. Czczony jest głównie przez leśne elfy i Tancerzy Wojny. Jego wyznawcy uważają, że to jego taniec stworzył świat.

Wygląd

Adamnan-na-Brionha przedstawiany jest jako potężny elf, którego lewa ręka jest smukła i pełna wdzięku, a prawa umięśniona i pokryta bliznami. Tak samo prezentuje się jego twarz, której jedna część trwa w błogim uśmiechu, a druga w bojowym szale.

Symbol

Symbolem Adamnana jest flet trzymany w zaciśniętej pięści. Jego wyznawców można rozpoznać po dość ekstrawaganckich fryzurach.

Kult i świątynie

Choć kult Adamnana jest otwarty dla wszystkich elfów, to nikt nie stawia mu świątyń. Każdy wyznawca nosi wiarę w swoim sercu i nie potrzebuje kaplic, by to okazać.

Kult utrzymuje przyjazne stosunki z resztą elfich bogów. Pozytywne relacje łączą go także z wyznawcami Taala, Rhyi oraz Ranalda. Wszystkie inne bóstwa czczone przez ludzi lub krasnoludy są traktowane neutralnie. Adamnan oraz jego wierni prowadzą nieustanną wojnę z siłami Chaosu i zielonoskórymi.

Dni świąt

Wyznawcy Adamnana-na-Brionha nie obchodzą żadnych szczególnych świąt, gdyż ich zdaniem każdy czyn ma znaczenie niezależnie od daty.

Przykazania

  • Utrzymuj swoje ciało i umysł w zdrowiu
  • Nigdy nie działaj na szkodę rasie elfów
  • Zawsze prowadź walkę w uczciwy sposób
  • Nie pozwól, by zwierzoludzie, orkowie, czy też gobliny stąpały żywe po ziemi