FANDOM

Adamnan-Na-Briohna, znany także jako Pan Tańca, jest elfim bogiem, który patronuje dwóm pozornie sprzecznym aspektom życia: radości czerpanej z tańca i wściekłości pochodzącej z walki. Czczony jest głównie przez leśne elfy i Tancerzy Wojny. Elfy wierzą, że jego taniec stworzył struktury wszechświata.

Wygląd

Adamnan-na-Brionha przedstawiany jest jako potężny elf, którego lewa ręka jest smukła i pełna wdzięku, a prawa umięśniona i pokryta bliznami. Taka sama dysharmonia panuje na jego twarzy, której jedna strona trwa w wyrazie błogości, a druga daje się ponieść wściekłości.

Symbol

Symbolem Adamnana jest flet w zaciśniętej pięści. Jego wyznawcy słyną z ekstrawaganckich fryzur.

Kult i świątynie

Choć kult Adamnana jest otwarty dla wszystkich elfów, to nikt nie buduje mu świątyń. Każdy wyznawca ma wiarę w swoim sercu, i to jest ważne.

Kult jest w przyjaznych stosunkach z resztą panteonu elfów. Ma także pozytywne relacje z kultem Taala, Rhyi i Ranalda. Wszystkie inne bóstwa wyznawane przez ludzi, czy też krasnoludów są ignorowane. Chaos i zielonoskórzy uważani są za wrogów Adamnana, którego wyznawcy nieustannie prowadzą z nimi wojnę.

Dni świąt

Konkretne terminy mają niewielkie znaczenie Adamnana-na-Brionha; każde działanie jest częścią życia, więc wszystko co robimy powinno być istotne.

Przykazania

  • Wyznawca musi utrzymywać ciało w zdrowiu
  • Wyznawca nigdy nie może działać w sposób, który zagraża rasie elfów
  • Walka musi być prowadzona otwarcie, z radością i sprawiedliwym gniewem
  • Nie można pozwolić, by zwierzoludzie, orkowie, czy też gobliny stąpały żywe po ziemi

Więcej z Fandomu

Losowa wiki