FANDOM

Ay

Mapa Athel Loren

At

Athel Loren na tle Starego Świata

Athel Loren jest dużym lasem znajdującym się pomiędzy ziemiami Imperium i Bretonii, przy zachodnich zboczach Gór Szarych . To właśnie w tym miejscu, tysiące lat temu, elfy z Ulthuanu utworzyły swój dom, przyjmując nazwę Leśnych Elfów. Athel Loren jest rządzone przez Oriona i Ariel, dwóch potężnych elfów, w których ciałach zamieszkują bóstwa oddane różnym aspektom natury. Mówi się, że przekazują oni wolę samego lasu. Ariel reprezentuje ten spokojny i delikatny aspekt natury, a Orion ten drapieżny i nieprzewidywalny. 

Cały las jest przesiąknięta magią , co jest dość niezwykłe.. Mówi się, że czas płynie tam w zupełnie inny sposób. Jeśli będziemy tam kilka godzin, to po wyjściu może okazać się, że w rzeczywistości. minęło zaledwie parę minut. Czasami zdarza się też proces odwrotny - po odczekaniu paru minut mijają całe wieki. 

Leśne duchy - drzewce, driady, i tak dalej - są powszechne w Athel Loren, a gdy Leśne Elfy idą na wojnę, by bronić swych granic, walczą one u ich boku. Obcy rzadko zapuszczają się w dzikie ostępy Athel Loren, a bretońscy chłopi trzymają się od lasu z daleka, z obawy przed czyhającymi w nim niebezpieczeństwami. 

Mieszkańcy Athel Loren

Drzewiec - istota człekokształtna, wyglądająca niczym chodzące drzewo.

Jednorożec - wspaniały biały rumak ze spiralnym rogiem na czole,

Jastrząb Bojowy - jastrząb o ogromnych rozmiarach

Driada - niezwykle piękne i niebezpieczne duchy drzew

Opis Krainy

Athel Loren ciągnie się od równin Bretonii do pogórzy Gór Szarych, a dwie wielkie rzeki biegną przez to leśne królestwo. W niektórych miejscach ziemia jest twarda i skalista, zaś w innych miejscach jest bagnista. Na południu ciągną się ogromne polany, gdzie trawy dorównują wysokością drzewom. Niektóre obszary, wyróżniają się, specyficznymi gatunkami drzew.

Wiedza leśnych elfów opowiada o kilkunastu odmianach polanach w obrębie lasu, każda inną charakterystyczną właściwością. Niektóre polany zostały zasiedlone przez specyficzne plemiona. Nomadyczne plemiona mogą poszukiwać podobnych typów polan, gdy wędrują poprzez las. Rozmaite polany opisane są poniżej.

Polana Króla: Ta ogromna i budząca grozę polana, otoczona jest przez wielkie dęby. To święte miejsce, przenikane przez potężną magię lasu. W sąsiedztwie polany rośnie Dąb Wieków, gdzie zazwyczaj przebywają król i królowa.

Jesionowe Gaje: Jesionowe Gaje prawdopodobnie można odnaleźć wzdłuż brzegów rzek, płynących przez las. Jesiony używane są do wytwarzania włóczni, służących do polowań. Gaje gęstych jesionów 'kształtowane są śpiewem' w skomplikowane mieszkania.

Łąki: Łąki znajdują się głównie na południu lasu, a zamieszkuje je plemię Equos. Obszerne polany są domem elfich rumaków. Można tam czasami zobaczyć jednorożca.

Sosnowe Polany: Na pogórzu Gór Szarych, pomiędzy wysokimi szczytami i graniami wietrzejących skał, można odnaleźć sosny. Elfy stworzyły, z korzeni drzew i stalagmitów, wiele mieszkań, na kształt podziemnych sal. Sosnowa żywica używana jest do wielu rzeczy, od wina do magicznych napojów, a nawet do usztywniania włosów. Okolica jest zamieszkana przez wiele dzikich zwierząt włączając olbrzymie orły i jastrzębie bojowe, których niektóre elfy używają do patrolowania lasu oraz w czasach wojny.

Cisowe Gaje: Cis jest wspaniałym drzewem do wytwarzania łuków. Z powodu swego długiego wieku, drzewa wysysają magiczną energię z serca lasu, tworząc cisy, poszukiwane potem przez magów. Ród Cisów zawiera wiele nomadycznych plemion i wędrujących magów, przemieszczających się od jednej do drugiej cisowej polany.

Bukowe Polany: Łagodne wzgórza w centralnym regionie Lasu Loren pokryte są bardzo starymi bukami. Gałęzie tych drzew, 'kształtowane były śpiewem' i splatane w galerie i pomieszczenia. Pnie są jak ogromne sale, tak, że wędrowiec mógłby podróżować obok, nie wiedząc, że w pobliżu mieszka elfi lud. Jedyną rzeczą, której wędrowiec mógłby być świadom, to uroczych odgłosów elfiego śmiechu i śpiewu, dochodzących do niego z każdej strony, jednak konkretnie nie wiadomo skąd.

Dzikie Wrzosowiska: Las Loren otoczony jest, przez otwarte tereny wrzosowisk i zagajników. Tu i tam, można odnaleźć stojące kamienie, naznaczone rzeźbionymi i malowanymi wzorami. Zbudowane zostały, do oznaczenia zewnętrznych granic królestwa, oraz umieszczono na nich ochronne zaklęcia, by stały na straży lasu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki