Fandom

WarrWikia

Bretonia

243strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij
Bretonnia.jpg

Królestwo Bretonii jest feudalnym królestwem, leżącym między Górami Szarymi i Wielkim Oceanem. Jest drugim pod względem wielkości i potęgi militarnej państwem w Starym Świecie, zaraz po Imperium, które jest ich głównym konkurentem, a zarazem najważniejszym sojusznikiem. Kultura i społeczeństwo Bretończyków obraca się wokół ideałów szlachty i ściśle przestrzeganego Kodeksu Rycerskiego. Naród ten słynie głównie z licznego rycerstwa, które jest w stanie konkurować nawet z elitarnymi oddziałami Imperium.

Religia dominującą w Bretonii jest kult bóstwa znanego jako Pani Jeziora. Uważa się, że ta tajemnicza bogini czystości, szlachetności i męstwa wspomogła Gillesa le Breton w zjednoczeniu państwa i odparciu hordy zielonoskórych atakujących bretońskie ziemie w 978 roku według Kalendarza Bretonii. Warto przy tym zaznaczyć, że używany w Bretonii kalendarz znacząco różni się od imperialnego, gdyż jego początek wyznacza data koronacji Gillesa zwanego Zjednoczycielem.

Bretonnia bw.jpg

Ważniejsze miasta :

L'Anguille - znane ze swojej latarnii morskiej prawdopodobnie dawno temu zbudowały ją elfy jest ona twierdzą oraz najwyższym budynkiem w Starym Świeci gdyż wznosi się na 500 metrów.

Bordeleaux - jest głównym ośrodkiem handlu, a handel jest zdominowany przez wina.

Brionne - zwane czasem miastem złodziei z powodu panującego tu bezprawia, większość mieszkańców utrzymuje się z przestępczego procederu w taki czy inny sposób.

Gisoreux - to właśnie z tego miasta Giles le Breton rozpoczął podbój sąsiednich obszarów tworząc w ten sposób podwaliny obecnej Bretonni.

Mousilion - zwane miastem przeklętych z niegdyś pięknego i dobrze prosperującego miasta za sprawą mrocznych potęg (sił Chaosu) zamieniło się w ruinę.

Rycerze Bretońscy

Bretonnia-map.jpg
Bretonia słynie ze swoich tradycji rycerskich oraz pogardy dla broni palnej, nadal głównymi siłami kraju są rycerze, całe życie ćwiczący walkę najpierw jako giermkowie a potem rycerze. Główną siłą kraju jest rycerskie pospolite ruszenie, stałe siły zbrojne pojawiły się dopiero niedawno w niektórych twierdzach. Niektórzy z bogatszych i potężniejszych rycerzy dosiadają jako rumaków Hipogryfów lub Pegazów. Szczególnie te pierwsze stworzenia wzbudzają wielki strach we wrogach.
Rycerz Bretoński.jpg

Rycerz Bretoński

Więcej z Fandomu

Losowa wiki