Fandom

WarrWikia

Cathay

239stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze8 Udostępnij
Warhammer frp - map - cathay.gif
Map Cathay 4 Color.jpg
Map Cathay 2.jpg

Cathay, znany jako Wielkie Imperium Cathay, Cesarstwo Cathay, Królestwo Smoka albo Królestwo Błękitnego Smoka, jest to ogromne imperium, jedno z największych nacji na świecie, znajdujące się na dalekim wschodzie za Górami Mourn. Cathay to kraj składający się z różnych ludzi i kultur, a wszystkie one zostały złączone w całość przez Smoczego Cesarza.

Cathay graniczy z Chanatem Hobogoblińskim na północy i cierpi z powodu stałych, brutalnych najazdów Północnych Plemion oddanych Siłom Chaosu . Aby chronić Imperium, wzdłuż całej Północnej Granicy Cathay wybudowany został Wielki Bastion. Jest to masywny mur ciągnący się setki mil. Jego wielkość wymaga ochrony przez Dziesiątki tysięcy żołnierzy.

Można by powiedzieć, że armie Cathay są prawie nie do zliczenia. Wojownicy Imperium są, można by ująć "Egzotyczni" z powodu, że wszystkich pobiera się z wszelakich prowincji, i obejmuje do tego ludzi z gór, wojowniczych mnichów i dobrze zdyscyplinowane armie wspierane przez ciężko uzbrojoną Elitę i Kanonierów.

Stary świat nie ma dobrego kontaktu z Dalekim Imperium i pozostaje nadal nieznanym lądem do spekulacji. Na pewno nie kwestionowaną rzeczą jest to, że Imperium Cathay jest największą potęgą na dalekim wschodzie.

Niektórzy kupcy ze Starego Świata okazjonalnie korzystają z Jedwabnego Szlaku aby dotrzeć do Cathay. Jest to bardzo niebezpieczna podróż ze względu na duże prawdopodobieństwo napotkania Hord Chanatu Hobogoblinskiego, które przemierzają stepy wzdłuż Drogi Kości Słoniowej na zachód od Cathay.

Do tego Władcy Ogrowego Królestwa, ulokowanego w Górach Mourn, biorą daninę z przejeżdżających karawan. Niektóre ogry przybywają do Cathay sprzedawać swoje usługi jako najemnicy.

Łatwiejszą jednak drogą jest przeprawa przez Morze wokół ziem południowych.

Na terenie Cathay żyje różnoraka ilość zwierząt, począć od Serpentynowych Smoków i wojowników Małp zamieszkujących Góry Niebios, aż do gigantycznych kamiennych Psów, które strzegą Święte Świątynie Cesarstwa.

Cathay jest w stałej wojnie z Hordami 'Wielkiego Chanatu Hobogoblinskiego.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki