Fandom

WarrWikia

Chaos

243strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze15 Udostępnij
Chaos-icon.png
Map of the Northlands.PNG

Chaos jest niepojętym koszmarem, dręczącym wszystkie rasy żyjące w Starym Świecie i nie tylko. Nie sposób określić, czym jest Chaos. Z jednej strony, to mrok zamieszkujący serca wszystkich rozumnych istot, ale również straszliwa domena demonów, do której brama znajdują się na dalekiej północy, ukryta z Pustkowiami Chaosu.

Pochodzenie

Chaos to obca, wypaczona, czysta energia, która przedostała się do Starego Świata poprzez wyrwę w osnowie rzeczywistości, wywołanej przez eksplozję Niebiańskiej Bramy. W ten sposób powstał tunel, którym Chaos przedostał się na kontynent, spaczając wszystko z czym tylko miał kontakt i płodząc kolejne demony - uosobienie Chaosu.

Spaczenie

Koniecznym jest również wspomnieć o spaczeniu, kamieniu magów i największym skarbie w Starym Świecie. Niektórzy sądzą, że spaczenie to odłamki Niebiańskiej Bramy, które rozprysnęły się po całym świecie, lecz pewnym jest, że te kryształki pulsujące dziwną energią to zmaterializowany Chaos. Ich zastosowaniom nie ma końca i to towar wart każdej ceny. W surowej postać ledwo muśniecie maleńkiego kawałka spaczenia wywołuje natychmiastową mutację. Sproszkowany spaczeń może zostać wciągnięty nosem lub połknięty, zwielokrotniając moc magiczną (często wykorzystywane przez skaveńskich kapłanów-czarnoksiężników), lecz zwiększając szansę na manifestację Chaosu. Jest również niebezpiecznym narkotykiem (cieszącym się największą popularnością w norach skavenów, niezależnie od ich majętności czy siły woli, stanowiąc nieodzowny element ich kultury) doprowadzającym do nieuchronnego wypaczenia i zmutowania ciała oraz umysłu.

Chaos warrior by kamikazuh-d4l5ovn.jpg

Bóstwa Chaosu

Niektórzy twierdzą, że Bogowie Chaosu istnieli zawsze i są wieczni, lecz bardziej prawdopodobne jest to, że maski bóstw przydali im ludzie, aby móc objąć rozumem okropność jaką jest Chaos. Mają oni różne wcielenia, wyznaczane poprzez poszczególne rasy i społeczeństwa.

Khorne - Bóg Krwi, Pan Czaszek, władca mordu i rzezi, którego wyznawców podniecają same myśli o bezmyślnym przelewaniu krwi w imię swego pana. Patron barbarzyńców zamieszkujących północ kontynentu.

Nurgle - Pan Zarazy, Ojczulek Nurgle jest bogiem obrzydliwych zaraz, plag, zgnilizny i utraconych nadziei. Uosobienie cierpienia, bezradności, rezygnacji i bólu towarzyszącego powolnej agonii.

Slaanesh - Pan Rozkoszy, Wąż i najmłodszy spośród Bóstw Chaosu. Patron hedonizmu, wszystkiego co pociągające oraz spełniania siebie, zarówno poprzez doznania seksualne, jak i przez poezję, malarstwo i inne dziedziny sztuki.

Tzeentch - Mroczny bóg anarchii, nadziei, buntu i zmian. Patron buntowników, spiskowców i okultystów. Czci go również wielu czarnoksiężników (w aspekcie boga magii), gdyż jest nierozerwalnie połączony z wszelaką magią.

Wszyscy chaos.jpg

Więcej z Fandomu

Losowa wiki