Fandom

WarrWikia

Erengrad

238stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
250.png
Drugi po Marienburgu port handlowy w północnej części Statego Świata, Erengrad znajduje się przy ujściu rzeki Lynsk, i jest chyba najchętniej odwiedzanym i zamieszkałym przez ,,Staroświatowców" Kislevskim miastem.
300.jpeg

Do portu zawijały statki i załogi z bardzo odległych krain, takich jak Magritta w Estalii, czy L'Angunille w Bretonii, lub bardziej znajome twarze Norskich kupców przywożących ładunki tranu wielorybiego, rogów narwali, smoły i wędzonych ryb poprzez Morze Szponów. Ujście Lynsk oddziela Erengard gorącą laguną od lodowatych wód Morza Szponów i Wiatròw Chaosu na północy. Wyspa w centrum laguny zapewnia podstawowe doki,i jest połączna z główną częścią Erengard drewnianym pomostem wmocowanym wbitymi w dno jeziora masywnymi palami.

Zabudowa Erengradu jest niska. Raptem kilka świątyń rozrosło się ponad dwie kondygnacje. Miejskie mury są przeważnie drewniane z wielką, brązową bramą na połódniowym wschodzie, tam gdzie zaczyna się droga na Middenheim.

Historia

Erengrad było początkowo punktem handlowym Elfów, najdalej na zachód wysunientym osiedlem podczas okupacji Starego Świata. Nowe miasto zostało założne pod nazwą ,,Norvard" i było stolicą ludu Ungołów. Było to największe miasto w regionie. W końcu zostało zdobyte przez Gospodarów z zachodu i przemianowane na Erengrad.

Ważne miejsca

  • Świątynia Mananna
  • Wiedźmi dom
  • Świątynia Vereny
  • Wielki Targ
  • Cech Przewoźników
  • Cech Złotników
  • Świątynia Tora
  • Cech Cieśli
  • Świątynia Dzaha
  • Ogród Ursuna
  • Świątynia Shaylli
  • Świątynia Morra

Więcej w Fandom

Losowa wiki