FANDOM

Grasanci Chaosu (ang. Chaos Marauders)- lekkozbrojni piechurzy wywodzący się z ludów zamieszkujących Pustkowia Chaosu.

ChaosMarauder

Pochodzenie

Plemiona ludzi północy nieustannie najeżdząją ziemie Starego Świata. Tworzą oni wędrowne bandy, które bezlitośnie łupią wioski i rabują nadbrzeżne osady od mangrowych brzegów Lustrii po dalekie pola ryżowe Cathayu.

Ludzie północy są urodzonymi wojownikami, walczącymi na co dzień z przeciwnościami losu w świecie, gdzie przeżycie każdego dnia jest swego rodzaju zwycięstwem. W plemionach przetrwać mogą jedynie silni, słabych odtrąca się i zabija. Każdy mężczyzna winien być twardym, wprawnym wojownikiem, niezależnym i dzikim. Nie ma czasu na pracę pługiem czy sierpem, a jedynymi znanymi im narzędziami są topór, miecz i tarcza. To, czego nie dostarcza im własna ziemia, biorą siłą z ziem słabszych ludzi. Porównywanie ludzi północy do tych, którzy zamieszkują na południu, jest jak porównywanie wilka z owcą. Podczas gdy południowcy chowają się za wysokimi murami swych miast, wojownicy północy podróżują nieskrępowanie do najdalszych zakątków świata w poszukiwaniu przygody i łupów. Podczas gdy mieszkańcy w Imperium czerpią przyjemność z dobrego wina i sera, spożywanych przed ciepłym kominkiem, twardzi ludzie północy rwą na sztuki i żują surowe mięso. Podczas gdy ludzie południa wzdragają się przed wyjściem na zewnątrz w czasie mgły czy słoty, ludzie południa walczą dzielnie z ostrymi zamieciami odziani w liche skrawki zapchlonych futer. Nie należy się zatem dziwić, że przed najazdami z północy drży cały Stary Świat.

Opis

Grasanci Chaosu walczą ciężkimi toporami, mieczami lub cepami, a ich ulubioną taktyką jest frontalny atak wielkiej, wrzeszczącej tłuszczy wprost na pozycje wroga. Nie odczuwają strachu, bowiem wiedzą, że walczą pod czujnym okiem swoich bogów, a tchórze pozostają poza zainteresowaniem bóstw. Ci, którzy zabiegają o przychylność mrocznych panów, posuwają się jeszcze dalej, niektóre plemiona przed bitwą nacinają własne ciała i malują na skórze wojenne barwy gorącą krwią, wierząc, że owe znaki oddania uchronią je przed zimnym objęciem śmierci. Z ich tarcz zwisają skurczone głowy ich poprzednich ofiar, wielu nosi naszyjniki z kości zmarłych, bądź też przebija kośćmi własną skórę.

Wodzowie tych wojowników wyglądają imponująco – długowłose kolosy o potężnych muskułach, których ciała pokrywają blizny i wojenne trofea. Owi dzicy przywódcy rządzą ludem tak przesiąkniętym walką, że nawet w czasach względnego pokoju gotowi są walczyć do upadłego o zaszczyt przewodzenia nim w czasie kolejnej łupieżczej wyprawy.

Źródła

Księga Armii: Wojownicy Chaosu- str. 44

Więcej z Fandomu

Losowa wiki