FANDOM

Halabardnicy- żołnierze zawodowi służący w armii Imperium.
Adrian-smith-halberdier

Averlandzki halabardnik z tarczą

Opis

Regimenty Halabardników są najbardziej rozpowszechnioną formą wojska w całym Imperium. Jest to wynikiem dekretu Imperatora, który nakazuje Elektorom utrzymywanie stałych sił, składających się właśnie z Halabardników, a to z powodu ich wszechstronności i siły w walce oraz niewysokich kosztów utrzymania i szkolenia tych żołnierzy. W czasie pokoju często stanowią garnizony w zamkach i miasteczkach i zajmują się patrolowaniem ulic i zwalczaniem przestępczości.

Wyposażenie

Warhammer-empire
Halabarda to potężne ostrze osadzone na długim drzewcu, a jej cięcia mogą przebić ciężką zbroję i twardą skórę stworzeń takich, jak Orki czy Zwierzoludzie. Potężne ostrza w połączeniu z długością tej broni stanowią skuteczne wojska zarówno w ataku jak i obronie.

Halabardnicy posiadają tylko napierśnik, rzadziej naramienniki, nagolenniki czy ochraniacze na uda. Zazwyczaj nie posiadają również tarczy. Jednak pomimo tych braków w pancerzu są w stanie bez problemu stawić solidny opór każdemu rodzajowi wojsk a w szczególności konnicy i dużym potworom.

Taktyka

Znaną formacją wykorzystywaną przez Generałów Imperium jest ustawienie w wąwozie lub miejscu między wzgórzami jednej lub dwóch linii halabardników a za nimi linie łuczników i kuszników.

Źródła

Księga Armii: Imperium- str. 37

Więcej z Fandomu

Losowa wiki