FANDOM

Wstęp

Formowani naprędce podobnie jak ochotnicza milicja, łowcy to poborowe oddziały obywatelskie zwoływane na czas wojny i rozwiązywane po jej zakończeniu.To ludzie którzy zanim ktoś kazał im iść w szeregu i wykonywać rozkazy byli zwykłymi myśliwymi polującymi na leśną zwierzynę by wykarmić swoje rodziny. Uzbrojeni w nic poza łuk i nożyk bronią własnych domów przed tymi którzy chcą im je zniszczyć.

Walka

Empire Hochland Archers.jpg

Łowcy nie są wojskiem zawodowym toteż nie oczekuję się od nich niczego ponad to co sami umieją z małą nawiązką podstawowych ćwiczeń wojskowych. Kiedy nie są potrzebni jako oddziały obrony cywilnej, służą armii na dwa sposoby, albo jako zwiadowcy bo nikt tak jak myśliwy nie zna lasów i nie umie się po nich przemieszczać, albo jako straż przednia pomagająca w urządzaniu zasadzek i ciągłego nękania wroga z lasów. Łowcy nie występują jednak jako formacja we wszystkich księstwach elektorskich, mówi się że tak nędzą jednostkę potrzebują tylko te "dzikie" księstwa jak Ostland, Ostermark czy Stirland. Prawda jest jednak taka że łowcy to doskonałe wojsko partyzanckie które już nie raz udowodniło swoją wartość a "niecywilizowane" księstwa po prostu nauczyły się je wykorzystywać. Znanymi akcjami wykonywanymi przez łowców działających podczas wojen jest skuteczne przygważdżanie wrogów gradem strzał czy rozstrzeliwanie obsługi maszyn oblężniczych, żadna inna formacja ze względu na znacznie mniejszą mobilność nie była by w stanie tego dokonać.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki