FANDOM

Empire musketer.jpg

Wstęp

Imperialni Muszkieterzy to duma armii Cesarskiej i zarazem jedna z najnowszych formacji używana przez Imperialnych generałów. Przydatność oddziałów muszkieterów na polu bitwy jest bardzo duża dzięki czemu formacje te szybko zyskiwały na znaczeniu i niedługo potem stały się podstawową formacją w armii każdego księstwa, a wydany naprędce dekret imperatorski nakazał Elektorom obowiązkowe utrzymywanie przynajmniej kilku setek muszkieterów. Dzisiaj są formacją budzącą respekt w sercach wrogów Imperium i kluczową częścią Imperialnych armii.

Pochodzenie broni, walka i wyposażenie

Historia muszkietu jak i bardzo wielu innych broni używanych przez wojska Imperium,zaczyna się w potężnych twierdzach Karaz Ankor, jest to ręczna broń palna ładowana czarnym prochem wyrzucająca z siebie metalowe kule mogące przebić najpotężniejszy pancerz i przebić najtwardszą skórę. Co jednak najważniejsze, po wielu modyfikacjach mających na celu usprawnienie broni pod każdym względem i dostosowaniu jej do rąk ludzkich muszkiet można było bez problemu masowo produkować w mniejszych i większym miastach Imperium co mocno obniżyło koszty produkcji i pozwoliło wyekwipować wszystkie księstwa elektorskie w muszkiety.

Obrona

Maxresdefault-0.jpg

Muszkieterowie to oddziały które najlepiej sprawdzają się podczas obrony,szczególnie kiedy na murach zbudowane są dedykowane im stanowiska znacznie ułatwiające walkę. Niezwykle dobrze radzą sobie z dużymi potworami które szybko padają pod ścianą ze stalowych kul przeżynających się przez ich twardą skórę z łatwością je powalając,gorzej radzą sobie z licznymi jednostkami będącymi zwykłym mięsem armatnim ich ilość i czas przeładowania muszkietu sprawia że nawet jeśli każda kula z salwy zabiła po jednym przeciwniku to nie zrobiło by to na nim większego wrażenia.W takich sytuacjach zwykło się więc mówić że "szkoda na to kul" choć oczywiście jeśli w zasięgu nie ma istotniejszego celu, muszkieterzy z chęcią masakrują wrogie oddziały co w podczas walki np. z zielonoskórymi bardzo często skutkuje ucieczką tych drugich.

Atak

R8TM37GMbfw.jpg

Podczas atakowania twierdz czy zamków muszkieterzy są formacją niemal bezużyteczną, ich broń jest rzecz jasna zbyt słaba żeby skruszyć mury i jednocześnie ma zbyt mały zasięg żeby z bezpiecznej odległości strzelać do kryjących się za blankami wrogów. Jeżeli jednak chodzi o walkę w polu to formacje muszkieterów mogą przysłużyć się dwojako, albo poprowadzić "atak wstępny" przerzedzając pierwszą linię przeciwnika i dezorganizując jego siły albo próbując dostać się na jego flankę lub tyły siejąc panikę co w połączeniu z miażdżącą szarżą ciężkiej kawalerii jest w stanie zakończyć bitwę w ciągu niespełna godziny.

Wyposażenie

Poza muszkietem, mieczem i mundurem, żołnierz tej formacji musi mieć przy sobie wszystko co niezbędne do obsługi broni palnej na to składały się następujące rzeczy:

  • Woreczki z prochem- przechowywana w nich była dawka prochu przeznaczona do jednego strzału
  • Kule- klasyczne stalowe pociski
  • Wycior- długi metalowy kij zakończony szczotką, służący to czyszczenia lufy po każdym strzale
  • W przypadku bardzo starych muszkietów lontowych również Lont który zapalany przenosił płomień do zbiornika z prochem, został on jednak szybko wyparty przez znacznie szybszy w przeładowaniu i bezpieczniejszy Muszkiet Zamkowy

Rodzaje muszkietów czyli wymysły Imperialnych Inżynierów

Hochland Long Rifle.png

Muszkiet Hochlandzki- Niezwykła broń stworzona przez Leona Todmeistera jest w stanie nieść pocisk niezwykle daleko i trafiać cele z ogromną precyzją, dla tego też bardzo często służy on to zabijania wrogich wodzów z bezpiecznej odległości. Jak sama nazwa wskazuje broń została stworzona w Hochlandzie i po dziś dzień tylko Hochlandczycy korzystają z niej podczas walki.

Muszkiet wielostrzałowy- To kolejna niezwykła broń która szybko zdobyła serca możniejszych żołnierzy. Mający też swoją wersję pistoletową ten sześciolufowy muszkiet został zbudowany na bazie pomysłu wykorzystanego w Piekielniku, potężne Imperialnej maszynie wojennej opartej na technologi obrotowych luf. Po każdym strzale bęben podzielony na sześć części z których każda jest nabita i obraca się automatyczne pozwalając na wystrzelenie pocisku z kolejnej lufy. Siła tej broni jest niezwykła jednak niezwykle długi i trudny czas przeładowania a także wysokie koszty produkcji i duża zawodność sprawiają że broń ta nie jest wykorzystywana przez tak liczną formację jaką są muszkieterzy i znacznie częściej korzystają z niej rajtarzy i generałowie.

Ręczna wyrzutnia granatów- Choć ciężko ją nazwać muszkietem to jednak wyrzutnia granatów opiera się na technologi prochu tylko zamiast małej metalowej kulki wystrzeliwuje granat lub ładunek zapalający. Jest to po raz kolejny niezwykle potężna ale i droga broń na którą pozwolić mogą sobie tylko najbogatsi i podobnie jak muszkiet wielostrzałowy, nieprędko znajdzie miejsce wśród licznych jednostek.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki