Fandom

WarrWikia

Imperium

237stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Imgres.jpg

Imperium - Najpotężniejsze państwo ludzkie na Starym Świecie założone przez Sigmara Młotodzierżce. Na południu graniczy ze Księstwami Granicznymi, Górami Krańca Świata na wschodzie, Bretonnią i Jałowymi Ziemiami na zachodzie oraz Kislevem na północy. Rządzone jest przez Imperatora wybieranego w sposób elekcyjny przez Książąt - Elektorów. Aktualnym Imperatorem jest Karl Franz, a stolicą jest Altdorf.

Geografia

Znaczną państwa rządzonego przez imperatorów część stanowią niziny. W większości porośnięte są one lasem, choć na terenie Averlandu dominują pola uprawne. Na terenie imperium mieszczą się 4 długie rzeki. Są to: Stir, Reik, Aver i Talabek. Wzgórza zajmują stosunkowo nieznaczną część kraju, jeszcze mniej jest gór, które są raczej na granicy imperium niż wewnątrz jego.

Armia

System milicyjny

Imperium posiada dobrze rozwinięty system obrony lokalnej. Każde miasto czy wioska jest w stanie zagrożenia wystawić jakąś liczbę uzbrojonych mężczyzn dzięki czemu przy każdym ataku zwierzoludzi nie trzeba sprowadzać zbrojnych. Po desperackiej bitwie w obronie swoich bliskich ci ludzie wracają do normalnej pracy.

Różnice w wyposażeniu

Prowincje Imperium znacznie się między sobą różnią pod względem gospodarki. A armię trzeba opłacić, wyposażyć i wyżywić. Posiadanie garnizonu w postaci kilkuset  zakutych w dobre pancerze żołnierzy to spory wydatek na który niektórzy nie mogą sobie pozwolić. Praca kowala kosztuje-więc tym mniej tym taniej. 

W północnych prowincjach dominują włócznie ze względu na prostą budowę. Przecież wystarczy coś ostrego na prostym kiju? Zmajstrowanie wykałaczki dla gigantów Chaosu nie wymaga zbyt wiele pracy a surowce potrzebne do masowej produkcji są łatwo dostępne.

Art w budowie 

Więcej w Fandom

Losowa wiki