FANDOM

Albioński

Język używany przez mieszkańców tych tajemniczych wysp jest prostą formą Elfich Arkan zaadaptowaną na ludzkie możliwości.

Arabian

Obecny Arabian ewoluował z języków plemion pustynnych nomadów a prastarego Nehekharan ( który obecnie studiują tylko nekromaci i archeologowie). Część słów została zadaptowana przez Estalijczyków podczas inwazji w XIV i XV wieku.

Breton

Archaiczny Breton był językiem plemion jeźdźców, któży zamieszkiwali Bretonie 2000 lat temu. Przez ten czas w tym języku znalazły się zaporzyczenia i naleciałości z Estalijskiego, Tileańskiego i Elthárin.

Mroczna Mowa

Jest to język używany wyłącznie przez czcicieli Chaosu i jest wymagany do artykuowania wybranych aspektów Spaczni. Mroczna Mowa może być kompleksowa, i zmienny podmiot jest modyfikowany przez dodane rzeczowniki i przyrostki. Zwierzoludzie potrafią mówić przymiotnikowym dialektem zwanym Językiem Bestii, uwzględniającym użycie ludzkiego języka i wycia zwierząt. Ślady Mrocznej Mowy są evidentnie Norskie, i troche Kislevskie.

Khazalid

Dudniący język krasnoludów stosuje system rdzeni słów zmienionych przez znaczenia. Jego alfabet (Klinkarhun) jest napisany z linii prostych, które są łatwo zapisane w kamieniu lub metalu. Khazalid nie zmienił się, ale ma znaczny wpływ na ludzkie języki, i jest natychmiast rozpoznawalny dla zielonoskórych.

Kislevski

Kislevski ewoluował od plemiennych języków Gospodar, Ungołow i języków Ropsmenn. 'Pożyczone' elementy Norskiego i Mrocznej mowy zrobiły z Kislevskiego prawdziwą językową ciekawostkę.

Norski

Norski jest językiem używanym wyłącznie w południowej Norsce, w czasie gdy na północy w użyciu jest Mroczna Mowa. Norski używa słów z Khazalidu i Mrocznej Mowy, lecz są one ograniczone.

Mowa Reiku (Reikspiel)

Ze względu na polityczną potęge Imperium, Reikspiel jest powszechnie używany w Starym Świecie. Język ewoluował od kilku języków, w tym plemiennego Teutogenów, Merogen, Unberogen i Juton. Ojczysty Reikspiel pożycza słowa z wielu języków.

Tileański

Tileański czasem zawny jest “Prostackim Klasycznym” ponieważ jest bezpośrednią ewolucją z języka akademickiego. Regionalne dialekty, które pojawiły się z czasem są używane jako wyznacznik statusu społecznego.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki