Fandom

WarrWikia

Języki

243strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Albioński

Język używany przez mieszkańców tych tajemniczych wysp jest prostą formą Elfich Arkan zaadaptowaną na ludzkie możliwości.

Arabian

Obecny Arabian ewoluował z języków plemion pustynnych nomadów a prastarego Nehekharan ( który obecnie studiują tylko nekromaci i archeologowie). Część słów została zadaptowana przez Estalijczyków podczas inwazji w XIV i XV wieku.

Breton

Archaiczny Breton był językiem plemion jeźdźców, któży zamieszkiwali Bretonie 2000 lat temu. Przez ten czas w tym języku znalazły się zaporzyczenia i naleciałości z Estalijskiego, Tileańskiego i Elthárin.

Mroczna Mowa

Jest to język używany wyłącznie przez czcicieli Chaosu i jest wymagany do artykuowania wybranych aspektów Spaczni. Mroczna Mowa może być kompleksowa, i zmienny podmiot jest modyfikowany przez dodane rzeczowniki i przyrostki. Zwierzoludzie potrafią mówić przymiotnikowym dialektem zwanym Językiem Bestii, uwzględniającym użycie ludzkiego języka i wycia zwierząt. Ślady Mrocznej Mowy są evidentnie Norskie, i troche Kislevskie.

Khazalid

Dudniący język krasnoludów stosuje system rdzeni słów zmienionych przez znaczenia. Jego alfabet (Klinkarhun) jest napisany z linii prostych, które są łatwo zapisane w kamieniu lub metalu. Khazalid nie zmienił się, ale ma znaczny wpływ na ludzkie języki, i jest natychmiast rozpoznawalny dla zielonoskórych.

Kislevski

Kislevski ewoluował od plemiennych języków Gospodar, Ungołow i języków Ropsmenn. 'Pożyczone' elementy Norskiego i Mrocznej mowy zrobiły z Kislevskiego prawdziwą językową ciekawostkę.

Norski

Norski jest językiem używanym wyłącznie w południowej Norsce, w czasie gdy na północy w użyciu jest Mroczna Mowa. Norski używa słów z Khazalidu i Mrocznej Mowy, lecz są one ograniczone.

Mowa Reiku (Reikspiel)

Ze względu na polityczną potęge Imperium, Reikspiel jest powszechnie używany w Starym Świecie. Język ewoluował od kilku języków, w tym plemiennego Teutogenów, Merogen, Unberogen i Juton. Ojczysty Reikspiel pożycza słowa z wielu języków.

Tileański

Tileański czasem zawny jest “Prostackim Klasycznym” ponieważ jest bezpośrednią ewolucją z języka akademickiego. Regionalne dialekty, które pojawiły się z czasem są używane jako wyznacznik statusu społecznego.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki