FANDOM

-5600 - Chaos dostaje się do Starego Świata. Pierwsi ludzie nawiązują sojusz z Mrocznymi Potęgami i stają się Wojownikami Chaosu.

-4420 - Elfy z Ulthuanu kończą Wielki Wir który wciąga większość energii chaosu. Demony i pierwsi Wojownicy Chaosu uciekają na północ.

-1667 - Bitwa Rozpaczy. Wielkie hordy wojowników chaosu na statkach pokonują potwory morskie broniące brzegów Naggaroth i najeżdżają ziemię Wiedźmiego Króla. Mroczne elfy przegrywają, wieża Ghrond zostaje oblężona. Przed zagładą Naggarond ratuję Malekith wraz z armią jeźdźców czarnych smoków.

-830 - Arbaal Niepokonany, czempion Khorna wyzywa samego boga krwi na pojedynek.

-122 - Ghular Ropiejąca Dłoń niszczy część lasu Athel Loren.

756 - Piekielni Jeźdźcy Sharliss pokonują hordę zwierzoludzi dowodzoną przez Graknora Ścinacza Ludzi w Krwawym Gaju.

1000 - Zbudowano wielkie cytadele chaosu, Infernus i Czarny kamień, które zostają stworzone na Pustkowiach Chaosu.

1396 Krwawa Valkia atakuje wraz z hordą wojowników Khorna fortecę krasnoludów Karag Ghulg.

1453 - Banda Ragnara Przynoszącego Ból atakuje Las Westchnień miażdżąc broniące się tam leśne elfy.

1730 - Czarownik Malofex budzi Kholeka Pożeracza Słońc.

1814 - Skaveńska horda z Piekielnej Nory chcąc zdobyć spaczeń wyrusza na północ, jednak spotyka armię wojowników Nurgla, dowodzoną przez Decasora. Szczuroludzie zostają zmiażdżeni w pył.

1846 - Smok Chaosu Garlauch budzi się podczas bitwy między Orkami a plemieniem Hungów. Garlauch wpadł w szał i zabił 6 wiwern.

2006-2007 - Bitwa Lamentu; połączone hordy Khorna i Nurgla prawie zdobywają Couronne, jednak zostają pokonani przez posiłki z Lyonesse.

2099 - Aekold Helbrass, Czempion Tzeentcha odszukuje legendarną kuźnię znaną jako Serce Wulkanu.

2281-2286 - Wojna Śniegu i Piasku. Valgar Rzeźnik prowadzi swoją bandę na pustynie Khemri aby ograbić grobowce starożytnych królów. Podczas powrotu wpada w zasadzke Settry. Valgar przegrywa i ucieka ze złotem na północ. Kilka lat później Settra prowadzi armię Królów Grobowców w pościg za nim. Walczył z wojownikami chaosu dopóki nie odnalazł całego złupionego skarbu.

2302-2303 - Wielka inwazja chaosu prowadzona przez Asavara Kula.

2302-2390 - Valmir Aesling wraz z armią zaatakował Kraka Drak. Po wieku latach walk Valmir zwyciężył a w twierdzy nie pozostał żywy żaden krasnolud.

2370 - Imperium atakuje Mosiężny Gród, twierdzę wojowników chaosu znajdującą się w Górach Środkowych. Żaden imperialny żołnierz nie przeżył tej bitwy.

2420 - Archaon wyłania się z Ołtarza Ciemności w Naggaroth, pokryty krwią i ze znamieniem Chaosu płonącym na jego twarzy

2480 - Lord Gnijopłuco, czempion Nurgla zawiera sojusz z Vilitchem Klątwieńcem (czempionem Tzeentcha), a potem wspólnie atakują Ogry, niszcząc plemie Żelaznookich.

2490 - Nekromantka Hela Półmartwa najeżdża Krainę Trolli wraz z hordą zombie i szkieletów jednak jej armia zostaje zniszczona przez armie Trolli prowadzoną przez Throgga.

2498 - Egrimm van Horstmann próbuje za pomocą magii przejąć kontrola nad bandą trolli, jednak udaje mu się je tylko rozwścieczyć. Wściekłe trolle pożerają jego uczniów i akolitów. Egrimm ucieka z twierdzy czarowników.

2509-2511 -  Tamurkhan z pomocą Krasnoluów Chaosu i bestii Nurgla niszczy część Księstw Granicznych i południowe granice Imperium.

2513 - Mistrz klanu Moulder, Throt Nieczysty planuje przechwycić bestię wiru jednak energia chaosu krążąca dookoła tego potwora zamieniła całą armię szczuroogrów w małe czarne robaki.

2515 - Rzeź w Volganof. Lord Mortkin maszeruje wraz ze swoim Upadłym Legionem przez Kislev i Ostland , po drodze wypalając do ziemi miasto Volganof.

2515 Vilitch Klątwieniec wypala Tzeskagrad.

2516 Syn Aldebranda Ludenhofa, księcia elektora z Hochlandu , wpada w tajemniczą chorobę. Leczy go tajemniczy doktor, który nakazuje mu pić dziwne mikstury. Po jakimś czasie zmienia się w mutanta i zabija 12 najbardziej zaufanych doradców księcia.

2517 - Throgg, król trolli, zbiera bestie i rusza na południe.

2518 - Książe Sigvald Wspaniały pali bretońskie miasto Chamburg bo niesmakowało mu tamtejsze wino.

2519 - Wulfryk Wędrowiec rusza w swoją podróż.

2519 Demoniczny Książę Be'lakor koronuje Archaona na Wszechwybrańca.

2520 Festus Pan Pijawek przyzywa demony Nurgla i oblega Middendorf.

2521 Vashnaar Dręczyciel składa serce Slanna jako ofiara dla Slaanesha.

2522 Archaon Wszechwybraniec, Pan Końca Czasów, zbiera hordę większą niż kiedykolwiek wcześniej i wyrusza, aby wypełnić wolę Mrocznych Bogów.