FANDOM

P1040266

Karak Varn - niegdyś ta wspaniała twierdza mieściła w swych podwojach nawet sto tysięcy krasnoludów. Została wybudowana z rozmachem i przepychem architektonicznym z jakiego słyną Khazadzi. Powstała najprawdopodobniej około Pierwszej Ery, kiedy Krasnoludy mogły pozwolić sobie na posiadanie mniej więcej milionowej armii, mimo że ich twierdze były rozsiane po wszystkich górach znanego świata, to serce Imperium Krasnoludzkiego Karaz Ankor znajduje się w Górach Krańca Świata. Najważniejsza część twierdzy Karak Varn jak w przypadku większości Krasnoludzkich twierdz znajduje się pod ziemią zaś nadziemna część twierdzy zwano Vel’hesh, Ostańcem lub Czatowanią jest miejscem przyjmowano nie-krasnoludzkich dyplomatów oraz ważnych gości dbając w ten sposób o interesy brodatego ludu. Dostęp do niższtch części twierdzy jest zarezerwowany tylko dla Krasnoludów i ich przyjaciół nie wpuszcza się tam obcych ani tych którzy nie sa obdażeni zaufaniem Krasnoludów. Oczywiście, wykuta w górskim stoku twierdza była niezwykle potężnym środkiem zaradczym przeciwko napastnikom z zewnątrz. Władano stamtąd wszystkimi przełęczami widocznymi ze szczytu Karak Varn.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki