FANDOM

Warhammer frp - map - cathay
Map Cathay 4 Color
Map Cathay 2

Kataj (ang.Cathay), znany jako Wielkie Imperium Kataju, Cesarstwo Kataju, Królestwo Smoka albo Królestwo Błękitnego Smoka, jest ogromnym imperium, jedno z największych nacji na świecie, znajdujące się na dalekim wschodzie za Górami Mourn. Kataj to kraj składający się z różnych ludzi i kultur, a wszystkie one zostały złączone w całość przez Smoczego Cesarza.

Kataju graniczy z Chanatem Hobogoblińskim na północy i cierpi z powodu stałych, brutalnych najazdów Północnych Plemion oddanych Siłom Chaosu . Aby chronić Imperium, wzdłuż całej Północnej Granicy imperium wybudowany został Wielki Bastion. Jest to masywny mur ciągnący się setki mil. Jego wielkość wymaga ochrony przez Dziesiątki tysięcy żołnierzy.

Można by powiedzieć, że armie Kataju są prawie nie do zliczenia. Wojownicy Imperium są, można by ująć "Egzotyczni" z powodu, że wszystkich pobiera się z wszelakich prowincji, i obejmuje do tego ludzi z gór, wojowniczych mnichów i dobrze zdyscyplinowane armie wspierane przez ciężko uzbrojoną Elitę i Kanonierów.

Stary Świat nie ma dobrego kontaktu z Dalekim Imperium i pozostaje nadal nieznanym lądem do spekulacji. Na pewno nie kwestionowaną rzeczą jest to, że Imperium Kataju jest największą potęgą na dalekim wschodzie.

Niektórzy kupcy ze Starego Świata okazjonalnie korzystają z Jedwabnego Szlaku aby dotrzeć do Kataju. Jest to bardzo niebezpieczna podróż ze względu na duże prawdopodobieństwo napotkania Hord Chanatu Hobogoblińskiego , które przemierzają stepy wzdłuż Drogi Kości Słoniowej na zachód od Kataju.

Do tego Władcy Ogrowego Królestwa , ulokowanego w Górach Mourn, biorą daninę z przejeżdżających karawan. Niektóre ogry przybywają do Cathay sprzedawać swoje usługi jako najemnicy.

Łatwiejszą jednak drogą jest przeprawa przez Morze wokół ziem południowych.

Na terenie Kataju żyje różnoraka ilość zwierząt, począć należy od Serpentynowych Smoków i wojowników Małp zamieszkujących Góry Niebios, aż do gigantycznych kamiennych Psów, które strzegą Święte Świątynie Cesarstwa.

Kataj jest w stałej wojnie z Hordami Wielkiego Chanatu Hobogoblinskiego.