Fandom

WarrWikia

Khorne

237stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze11 Udostępnij
Krwawy Bóg, Pan Czaszek, Łowca Dusz, Władca Bitwy
Khorne jest bogiem bitwy, nienasyconym, zawsze żądnym krwi. Bóg Krwi, patron wojowników jest najpotężniejszym z Czterech Bogów Chaosu. Jego największym rywalem jest Tzeentch, Wielki Czarownik, zwany także Zmieniającym Drogi, choć Khorne najbardziej ze wszystkich swych braci nienawidzi Slaanesha, który jest Bogiem Mrocznej Rozkoszy. Khorne nade wszystko ceni honor, waleczność, siłę i pogardę na śmierci. Nienawidzi tchórzostwa. Khorne’a przedstawia się w płytowej zbroi wykonanej z czarnego metalu i mosiądzu. W rękach trzyma potężny dwuręczny miecz, stworzony z tego samego materiału. Jego ciało przypomina ciało potężnie umięśnionego człowieka, lecz głowa podobna jest raczej do pyska psa.</p>
Rune of Khorne.jpg

Runa Khorne'a

Krwawy Bóg siedzi na tronie stworzonym z czaszek istot, które pokonali jego wojownicy. Dookoła tronu leży nieskończone pustkowie, pokryte kośćmi jego wrogów, i tych, którzy zginęli z jego imieniem na ustach. Pod tronem zaś, tysiące niewolników i demonów, pracują dzień i noc wykuwając magiczne przedmioty dla Wybrańców Boga Krwi.

Charakter

Chaotyczny

Warrior-of-Khorne.jpg

Dni Świąt

Jego wyznawcy nie obchodzą żadnych ważniejszych świąt, wszak każda bitwa, każda śmierć i każda przelana krew jest dla wojowników krwi świętem.

Przyjaciele i wrogowie

Kult ten, co jest oczywiste, nie ma przyjaciół, choć czasami współpracuje z wyznawcami innych Bogów Chaosu, najczęściej z Nurglem. Warto jednak wspomnieć, że wyznawcy walczą nawet między sobą, jeśli nie mają w pobliżu innych wrogów.

Zasięg kultu

Największym ogniskiem wiary są oczywiście Pustkowia Chaosu. W Starym Świecie i na innych kontynentach są oczywiście jego wyznawcy, jednak jest ich dość mało, bo rycerze Khorne’a rzadko kryją się, czy urządzają zasadzki. Wyznawcy w Starym Świecie, to raczej resztki band, rozbitych na pograniczach Kislev, których niedobitki kryją się po lasach, czasem tylko napadając na podróżnych.

Magia

Khorne gardzi magią, i tymi którzy ją uprawiają, więc nie ma wśród swoich szeregów czarodziejów. Wstręt do magii nie obejmuje jednak magicznych przedmiotów, i Khorne nagradza swych wojowników, obdarzając ich magicznymi broniami, o potężnej mocy. Lordowie i dowódcy oddziałów Boga Krwi, jak i jego demony, często mają na sobie artefakt mający nazwę Obroża Khorne’a. Ten naszyjnik w pewnym stopniu uodparnia ich na wszelkiej maści ataki magiczne.

Khorne champion.jpg

Przykazania

Nie ma kapłanów czy nowicjuszy Khorne’a, więc nie ma jako takich przykazań, jednak wszyscy czciciele tego złego boga, muszą przestrzegać jednego nakazu: Nie wolno im uciec, lub się poddać.

Świątynie

Na terenie Starego Świata trudno o coś większego niż kapliczkę służącą do składania ofiar, choć czasami można spotkać jakieś ukryte świątynie. A na Pustkowiach Chaosu... może i istnieją jakieś świątynie, może istnieje nawet jakaś główna.. ale nikt tam jeszcze nie dotarł.

Uther von Dielh

„Krew dla Krwawego Boga, czaszki dla Tronu Khorne'a!”

Więcej w Fandom

Losowa wiki