Fandom

WarrWikia

Klan Eshin

243strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Udostępnij

Klan Eshin jest chyba najmniej wyróżniającym się klanem z wielkiej czwórki z powodu, iż jego członkowie nie reprezentują swoimi zdolnościami nic innego jak głęboko zakorzenioną naturę skavenów czyli: podkradnij się, dźgnij(lub zatruj) i owij się mrokiem żeby przeciwnik był zdezorientowany na tyle aby z łatwością zadać kolejny cios. Taka taktyka ogólnie rzecz biorąc jest podstawą klanu, który oczywiście specjalizuje się nie tylko w skrytobójstwie, ale i w szpiegostwie, trucicielstwie a na zwykłym szantażu kończąc.

Klan jeśli nie zajmuje się jakąś "otwartą" walką to jest po prostu najlepszym źródłem wszelakich informacji, które każdy Skaven może usłyszeć. Oczywiście nie za darmo. Większość klanów jak i sami Szarzy Prorocy korzystają z usług szpiegów wywodzących się z tego klanu.

Historia

Historia klanu sięga do wczesnych stuleci rasy Skavenów, kiedy to Eshin powędrowało na Daleki Wschód. Na setki lat słuch o nim zaginął, aż wreszcie klan w tajemniczy sposób powrócił do Skavenblight, by zaoferować swoje usługi Panom Rozkładu. Przez te kilka stuleci klan doskonalił się pod względem sztuki podstępu i skrytobójstwa przemierzając kraje Nipponu, Kataju i Indu. Klan przyniósł do społeczności Pod-Imperium nie tylko sztukę podstępu i szpiegostwa. Klan Eshin pozyskał do tego wiedzę magiczną wykorzystywaną przez Katajskich Czarnoksiężników i połączył to z wiedzą o spaczeniu tworząc przy tym nową odmiane magii, która służy zwiększaniu potęgi i mistycyzmu ich klanu.

Taktyka

Klan Eshin słynie z umiejętności przemyślnego skradania się, stosowania niezwykłej i egzotycznej broni oraz opanowania sztuki szybkiego i efektywnego zabijania. Nawet najmniej znaczący wojownicy klanu Eshin, posłańcy nocy, znają podstawowe fortele oraz potrafą poruszać się szybko i bezszelestnie, by uderzyć w samo serce wroga. Ci, którzy przetrwają i opanują trudniejsze techniki Sztuki Cichej Śmierci, otrzymują awans na rynsztokowców, potrafiących zakraść się na tyły wroga i wybijać całe jednostki, niezauważeni i niesłyszani. Jednak spośród wszystkich wojowników klanu Eshin największą grozę i nienawiść budzą mistrzowie Skrytobójcy. Opanowali w mistrzowskim stopniu wszystkie techniki poznane w odległy Kataju i dysponują niesamowitą różnorodnością stylów walki, przyćmiewając najlepszych ludzkich zabójców. Potrafią używać różnego oręża, od rzucanych gwiazdek i dmuchawek do kusz samopowtarzalnych i całego arsenału trucizn. Oskarżani są o większość podejrzanych morderstw w społecznościach zarówno Skavenów, jak i Krasnoludów, nie wspominając o częstych skrytobójstwach dokonywanych na wpływowych przywódcach ludzkich krain. Oczywiście wśród ludzi takie oskarżenia wysuwane są szeptem i tylko przez tych, którzy są świadomi istnienia Skavenów.

Jednostki Klanu Eshin

Klan Eshin jak każdy z innych Skavenskich klanów posiada hierarchie jak i ustalone rangi czy po prostu jednostki do których przynależy dany członek klanu. Pomijając klanbratów występujących prawie wszędzie można by wymienić tutaj jednostki takie jak:

BH Assassin.jpg

Posłaniec Nocy

  • Posłaniec Nocy

Większość wojowników klanu Eshin to Posłańcy Nocy. W odróżnieniu od zwykłych klanbraci odbierają podstawowe wyszkolenie w sztukach walki poznanych przez klan w odległym Kataju. Są szybsi niż zwykli klanbracia i równie szybko zabijają, wciąż szukając okazji, by wyelminować następnego wroga.

  • Rynsztokowiec
281.jpg

Rynsztokowiec

Posłańcy Nocy, którym udało się przetrwać, mają dwie drogi dalszej kariery, jeśli chcą się rozwijać w obrębie swego klanu. Po pierwsze, mogą przyjąć odpowiedzialne stanowisko, stając się nocarzami i prowadzić misje przeciwko wrogom klanu. Po drugie, mogą zostać wybrani do poznania mrocznych tajemnic Sztuki Cichej Śmierci. Przechodzą wtedy intensywny trening, doskonaląc umiejętności bojowe, podchodów i dokonywania morderstw. Rynsztokowcy operują poza zwykłymi grupami Skavenów i często samotnie, jako lepiej przystosowani do infiltracji obozowisk wroga i siania zamętu za jego liniami.

  • Skaveński Zaklinacz

Sztuka Cichej Śmierci to nie jedyna tajemnica, jaką klan Eshin poznał w Kataju. Niewielka liczba Skavenów zajęła się mrocznymi sztukami magicznymi. Łącząc to co już wiedziały o spaczeniu, z technikami wykorzystywanymi przez Katajskich Czarodziejów, opracowały nowy typ magii. Zaklinacze Eshin są tajemniczy, nieliczni i trzymają się z dala od innych szczególnie iż zdają sobie sprawe, że Szarzy Prorocy nie zniosą konkurencji w postaci innych Skavenskich czarowników.

  • Skaven assassin by majesticchicken.jpg

    Mistrz Skrytobójca Snikch

    Mistrz Skrytobójca

Rynsztokowcy, którzy osiągneli mistrzostwo w swej sztuce, mogą mieć nadzieje na poznanie największych sekretów Katajskich sztuk walki. Chociaż nadal wykazują przywary typowe dla reszty Skavenów, mistrzowie

Skrytobójcy są bardziej cierpliwi i bezwzględni niż ich kamraci. Potrafią zabijać dotykiem, są mistrzami niezliczonych typów broni i umieją niezauważeni zakradać się do najsilniej strzeżonych warowni.

Eshin w służbie Rady

W ciągu stuleci jakie minęły od ich powrotu, Eshin zdobyli specjalne miejsce w Radzie Trzynastu, wykorzystując swoje talenty, by powstrzymywać i kontrolować mniejsze klany oraz zyskać władzę i znaczne wpływy wśród Wielkich Klanów. W efekcie działają jako tajna policja Panów Rozkładu, metaforyczny zatruty sztylet w rękach Rady. Ich znaczenie polityczne jest potężne, gdyż mają prawo obwołać każdego Skavena heretykiem lub zdrajcą. Łatwo spreparować dowody takich występków, a w wielu przypadkach nawet nie trzeba tego robić. To właśnie z tego powodu inne klany starają współżyć w zgodzie z Klanem Eshin i poddają się jego śledztwom bez sprzeciwów.

Źródła

  • Dzieci Rogatego Szczura

Więcej z Fandomu

Losowa wiki