Fandom

WarrWikia

Krasnoludy Chaosu

243strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze6 Udostępnij
Krasnolud chaosu.jpg

Wielka ekspedycja

Spośród wielu teorii o pochodzeniu krasnoludów Chaosu, jedna wyrasta ponad inne: po Wielkiej Katastrofie, cały świat został zalany falą magii, Wysokie Elfy z Ulthuanu dzielnie stawiały opór fali energii, lecz inne rasy powoli jej się poddały. Nawet krasnoludy, znane ze swego nieufnego podejścia do magii. Postanowiły one jednak podejść do magii bardzo ostrożniej i posłużyć się runami - symbolami w których więziły magiczną energię. Wszystko było w porządku, lecz nie wszystkie krasnoludy patrzyły z ufnością na te eksperymenty. Cała rasa podzieliła się na dwa obozy, zwolenników eksperymentów z runami i bardziej konserwatywną opozycję. Aby załagodzić konflikt i nie dopuścić do wojny domowej, ta pierwsza grupa postanowiła opuścić starożytne krasnoludzkie siedziby i udać się na północ. Wyruszyli wszyscy najzdolniejsi kowale, parający się wykuwaniem run. Długo podróżowali, aż dotarli do krainy, w której ziemia była zryta przez wszechobecne odłamki obsydianu, żelaza i innych metali. Dla wszystkich jasne było, że to złe miejsce, w którym doszło do strasznej katastrofy. Mimo to część krasnoludów postanowiła tam pozostać, reszta ruszyła dalej na północ - do Norski. Ci, którzy zostali na miejscu nazwały to miejsce Zorn Uzkul - Wielka Kraina Czaszek. W ciągu następnych lat, krasnoludy rozsyłały zwiadowców, którzy po przemierzeniu zamieszkanych przez zielonoskórych ziem i przemierzeniu pustkowi usianych połamaną bronią, rdzewiejącymi machinami wojennymi, odłamkami obsydianu i głazami wypełnionymi samorodkami złota, dotarli do Gór Płaczu, pełnych żył klejnotów i drogocennych kryształów. Krasnoludy ruszyły w kierunku niebezpiecznych stoków.
Latest-8.jpeg

Pochodzenie krasnoludów Chaosu

Na pustkowiu nazwanym przez siebie równiną Zharr, krasnoludy wzniosły ogromną twierdzę Karak Vlag, z której nieustannie wyruszały ekspedycje eksplorujące wielkie bogactwa Gór Płaczu, nie zważając na ponuro wznoszące się szczyty wulkanów, które pokrywały całą krainę dymem. Nikt nie domyślał się, że zbliża się katastrofa. Wielkie Oko otworzyło się, wysyłając kolejną inwazję Chaosu, na czele której jechali Tongowie, najokrutniejsi ze wszystkich grabieżców. A krasnoludy stały im na drodze. Wcześnie zorientowały się, w jak wielkim niebezpieczeństwie się znajdują i rozesłały gońców zarówno do braci z południa, jak i krasnoludów z Norski. Lecz posiłki nawet nie miały czasu dotrzeć na miejsce, gdyż armia Tongów już stała u bram Karak Vlag. Osamotnione krasnoludy zwróciły się o pomoc do kowali run, którzy wpadli na pomysł, będący rozpaczliwą próba ratunku - wezwali na pomoc duchy magii, uwięzione w runach. Nikt nie wie co się stało, lecz kiedy odsiecz krasnoludów dotarła na miejsce, po całym mieście nie było żadnego śladu, zniknęło jakby nigdy nie istniało. Winę za ten cud ponosił Hashut, Ojciec Ciemności, który uratował swoje nowe dzieci przed zagładą. Przetrwali, lecz ich umysły zostały bezpowrotnie spaczone. Tak powstały krasnoludy Chaosu.
Latest-7.jpeg

Zharr-Naggrund i pakt z Chaosem

Pierwszym edyktem, który poznały krasnoludy Chaosu, był rozkaz budowy miasta Zharr-Naggrund - Miasta Ognia i Pustki. Krasnoludy zabrały się do roboty, na chwałę Hashuta. W centrum miasta miała znaleźć się gigantyczna wieża w postaci obsydianowej piramidy, na czubku której miał stać wielki ołtarz wzniesiony na cześć Hashuta. Krasnoludy Chaosu nie były głupie i szybko zorientowały się, że są zbyt nieliczne, aby zrealizować wszystko czego wymagał Ojciec Ciemności. Początkowo brały w niewolę zielonoskórych, lecz okazali się oni zdradzieccy i niegodni zaufania. Krasnoludy rozpoczęły serię eksperymentów na jeńcach, tworząc nową rasę, zwaną czarnymi orkami. Lecz w niekrótkim czasie wśród czarnych orków wybuchł bunt i wtedy krasnoludy Chaosu ocalił jedynie sojusz z hobgoblinami. Krasnoludy szybko wysłali nowych sojuszników na Srebrny Szlak, aby wyłapywali nowych niewolników, ale i tego było mało. Wtedy krasnoludy Chaosu nawiązały umowę z barbarzyńcami z północy. Grabieżcy najeżdżali osiedla w Imperium i Bretonii, łapiąc niewolników, których oddawali krasnoludom Chaosu, w zamian za broń, machiny wojenne i zbroje Chaosu.
250-1.jpeg

Zaklinacze i Przekleństwo Kamienia

Władzę nad krasnoludami Chaosu sprawują okrutni zaklinacze, jednocześnie magowie i kapłani Hashuta, którzy są potomkami kowali run. Rasa krasnoludów nie została stworzona do władania magią, więc zaklinacze płacą wysoką cenę za swoje wynaturzenia. Padają ofiarą Przekleństwa Kamienia, które sprawia, że w miarę wzrastania mocy magicznej, zaklinacze stopniowo zmieniają się w kamienne posągi, które następnie ustawia się wzdłuż drogi do Zharr-Naggrund na postrach wrogom. Nad zaklinaczami stoją kapłani zaklinaczy - duchowni przywódcy, którzy opanowali podstawy nauk Hashuta i magii Chaosu. Ich głównym zadaniem jest zdobywanie niewolników, a następnie poświęcania ich w wielkich kadziach wypełnionych roztopionym metalem. Wyżej od kapłanów są mistrzowie zaklinaczy, najbardziej znienawidzeni spośród krasnoludów Chaosu. Są panami setek niewolników i generałami armii, które posyłają na pewną śmierć. Bezlitośni tyrani wierni tylko sobie i Hashutowi. Większość zaklinaczy zatrzymuje się na etapie mistrza zaklinaczy, lecz najpotężniejsi nie ulegają jeszcze Przekleństwu Kamienia i zostają arcykapłanami zaklinaczy. Są absolutnymi władcami Mrocznych Ziem. Ich słowo jest prawem, a każda istota korzy się przed ich wolą. Nawet wybrańcy Chaosu czują przed nimi respekt i strach. Nie dosyć, że są potężniejsi od większości imperialnych Magistrów, to mają bezpośredni kontakt z Hashutem. Większość krasnoludów nie może nawet marzyć o zostaniu arcykapłanem, gdyż większość ulega przed tym Przekleństwu Kamienia.

Inżynierowie Chaosu

250-2.jpeg

To mistrzowie sztuki rzemiosła wojennego, którzy łączą odkrycia inżynierii z magią. W przeciwieństwie do skavenów z klanu Skryre, nie korzystają ze spaczenia, a z pierwotnej energii magii. Całe dnie i noce wspólnie z zaklinaczami pracują w wielkich kuźniach i odlewniach, zmuszając żelazo do spełniania ich przerażających, chorych i poronionych pomysłów, tworzą konstrukty, bardziej będące żywymi istotami niż machinami. Do ich najsławniejszych wynalazków należą piekielne działa - żywe działa, które były widziane w Imperium podczas Burzy Chaosu, w czasie oblężenia Middenheim. Mimo, że potrafią bezustannie spędzać całe lata w kuźniach, to na rozkaz władców chwytają za broń i dołączają do szeregów pozostałych krasnoludów Chaosu, by nieść śmierć i zniszczenie każdemu, kto ośmieli się im sprzeciwić.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki