FANDOM

Valkia transformacji w demonicę..jpg

Valkia po transformacji w demonicę.

Krwawa Valkia, znana również jako Krwawa Królowa, Nosząca Chwałę lub Panna-Ostrze Krwawego Boga- jest księciem demonów Khorne'a, spełniającą zadanie prowadzenia poległych wojowników północnych plemion, którzy umarli honorową śmiercią w bitwie, do Hali Krwawego Boga na całą wieczność.

Niegdyś, okrutna wojowniczka Norsów, klanu znanego jako Schwarzvolf, Valkia, wzrosła w szacunku Khorne'a, prowadząc swoich wojowników w celu pokonania klanów oddanych innym Bogom Chaosu i zabijając wszystkich, którzy kwestionowali jej prawo do władzy.

Kiedy Demoniczny Książę Slaanesha, Locephax przyszedł do niej, zaintrygowany jej dzikim pięknem, nakazał jej zostawić panowanie i dołączyć do niego jako niewolnica. Po usłyszeniu tej propozycji, Valkia wzięła swoją wielką włócznie, Slaupnir, i rzuciła się w Demona Chaosu z wściekłością Berserkera. Walcząc z demonicznym księciem Slaanesha  przysięgła mu, że kiedyś zaniesie jego głowę przed tron Krwawego Boga w Świecie Chaosu. Choć zmarła w walce z nim, Khorne był pod wrażeniem na tyle, żeby podnieść ją z grobu i przemienić w Demonicę.

Obciążona ciągłym wracaniem na pole bitwy w celu wybrania godnych wojowników Norski, którzy będą walczyć w Salach Krwawego Boga na wieki, po ich śmierci, Valkia służyć musi swemu Mrocznemu Panu przez tysiąclecia. Schodzi na pole chwały, jej zbroja jest wymoczona we krwi a promienie światła wydobywają się z jej legendarnej włóczni. Wojownicy Norski, którzy chwalą Khorne'a, podwajają swoje wysiłki w jej obecności wiedząc, że Krwawy Ojciec gardzi tchórzami i powala tych, którzy uciekają lub okazują słabość.

Ciekawostki

  • Valkia najpewniej wzorowana była na Walkiriach z Mitologi Skandynawskiej, które miały za zadanie odprowadzać poległych wojowników do Asgardu.
  • Koncepcja Valkii jest całkowicie wzorowana na elementach mitologii nordyckiej. Włócznią, posługiwał się Odyn, najwyższy bóg skandynawski, a nazwa jej oręża, to zmienione imię ośmionogiego konia Odyna - Sleipnir'a. Odprowadzanie wojowników do Sal Krwawego Boga, to proste przełożenie podróży duszy wojownika z pola bitwy do Valhalli, na wieczną ucztę i zawody w walce na cześć Odyna.

Źródła

-Lexicanum

-Warhammer Wiki (ang.)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki