FANDOM

Na dalekiej północy Imperium leży Las Laurelorn, dom Leśnych Elfów. Formalnie jest to część Nordlandu, lecz w rzeczywistości stanowi całkowicie niezależne księstwo. Znajduje się na zachód od Salzenmund i górującymi nad nim Srebrnymi Wzgórzami. Rozciąga się aż do granic Jałowej Krainy.

Elfy z Laurelorn

Elfy z Laurelorn są potomkami mieszkańców niegdyś potężnych koloni należących do Ulthuanu. Tysiące lat przed Wojną o Brodę Elfy niepodzielnie władały wybrzeżami i dolinami Starego Świata. Zwycięstwo krasnoludów w wojnie sprawiło, że opuściły one kontynent pozostawiając po sobie jedynie kilka enklaw.

Te enklawy zostały zamieszkane przez Elfy, które nie chciały wracać do Ulthuanu, gdyż pokochały lasy, które obrały sobie za nowy dom, a sama myśl o wpuszczeniu do nich krasnoludów wydawała się im przerażająca. W związku z tym sprzeciwiły się rozkazom Króla Feniksa i odmówiły ucieczki. Byli nieliczni i słabi, a większość z nich wiedziała, że długo nie wytrwają.

Lecz wojna osłabiła także krasnoludy, które wolały zająć się problemami, które nękały ich lud, niż uganiać się za elfimi niedobitkami. Elfy miały więc czas, by rosnąć w siłę i zgromadzić się w wokół swoich enklaw. Najludniejsze było Królestwo Laurelorn i Athel Loren, które mieściły ponad 80% całkowitej populacji Elfów zamieszkujących Stary Świat. Te dwa królestwa dały walczącym możliwość przetrwania i w miarę spokojnego życia. Choć Imperium i Bretonia twierdzą, że te lasy są częścią ich włości, to ich mieszkańcy wciąż zaciekle walczą o swoją niezależność.

Mieszkańcy Imperium często nazywają Elfy z Laurelornu mianem "Leśnych Elfów", by odróżnić ich od Morskich Elfów zamieszkujących Marienburg i Wysokich Elfów pochodzących z Ulthuanu. To rozróżnienie jest błędne, gdyż nie istnieją biologiczne różnice między przedstawicielami tych trzech grup.

Elfy z Laurelorn są izolacjonistami, którzy wolą samemu cieszyć się pięknem lasów, które obrały sobie za dom. W przeciwieństwie do ludzi, którzy podporządkowują sobie ziemię, którą zamieszkują, Elfy uważają las za żywą istotę i starają się żyć z nim w harmonii. Wiedzą jednak, że ludzkość stanowi dla nich gwarancję bezpieczeństwa przed zielonoskórymi i Chaosem, więc nie wdają się z Imperium w żadne niepotrzebne konflikty.

Elfy podróżujące po Imperium prawie zawsze pochodzą z Laurelornu. Może wyruszyły, by poznać "zewnętrzny świat", lub wykonują bardzo ważną misję dla swojego ludu, a może czując, że nie pasują do reszty swojego społeczeństwa, opuściły las chcąc zaznać spokoju w innym miejscu. Bez względu na powód, Elfy uważane są za wrogów Imperium, gdyż ich pokojowe poglądy są postrzegane przez ludzi jako płytkie i krótkowzroczne. Budowane wokół nich przesądy także wpływają na ich niezbyt dobrą opinię.

Sytuacja w Imperium

W przeciwieństwie do ludzi, krasnoludów i niziołków Elfy nie są uważane za obywateli Imperium. Żyli na jego ziemiach na długo przed przybyciem pierwszych ludzi ze wschodu i opuszczeniem przez krasnoludy swoich górskich twierdz w celu prowadzenia handlu. Gdy większość Elfów wróciło do Ulthuanu uciekając przed walką, niektóre postanowiły pozostać i walczyć o swój ukochany dom. Las chroni Leśne Elfy przed niebezpieczeństwem ze strony zielonoskórych, krasnoludów, ludzi, a nawet Mrocznych Elfów. Ludzcy władcy Middenlandu i Nordlandu mogą domagać się władzy nad Laurelornem, lecz wojska Elfów konsekwentnie ostrzegają ich przed wprowadzeniem swoich roszczeń w życie. Każdy człowiek, który chce polować w tym lesie musi uzyskać zezwolenie od jego władców.

Mimo swojej dumy i wyniosłości Elfy zdają sobie sprawę, że są częścią Imperium, i to z Imperium muszą się układać. W głębi serca wiedzą, że bez armii Imperium nie mają szans na przetewanie. Uznając tę ​​nieprzyjemną prawdę, Leśne Elfy postanowiły zakończyć okres swojej izolacji i pertraktować z ludźmi, by nie uczynili niczego, co mogłoby zaszkodzić ich rasie. Jednak Elfy nigdy nie zamierzały tworzyć swoich dzielnic w ludzkich miastach, więc przedstawicieli ich rasy nadal można spotkać jedynie pojedynczo - jako wędrownych artystów, czy też podróżnych.

Elfi specjaliści są mile widziani w domach szlachty i bogatych kupców, gdzie służą jako nauczyciele, instruktorzy walki walki, lub też myśliwi. Liczniejsze spotykane grupy Leśnych Elfów to najczęściej ambasadorzy podróżujący wraz ze swoją świtą, by dyskutować z przedstawicielami Imperium o sprawach związanych z handlem lub bezpieczeństwem.

Opinie zwykłych ludzi o Elfach oscylują między podziwem, zazdrością i strachem. Ich gatunek żyje znacznie dłużej niż ludzie. Ich czarownicy władają potężną mocą niedostępną innym. Ich wojownicy posiadają umiejętności daleko wykraczające poza te posiadane przez zwykłego żołnierza. Ich dom, Las Laurelorn jest niedostępny i stanowi nieodgadnioną zagadkę. Wszystko zdaje się pogarszać fakt, że Elfy zdają się zwracać do przedstawicieli innych ras z wyższością i pogardą. Oni sami nie postrzegają tego w ten sposób. Po prostu większość uważa, że muszą być cierpliwymi dla potomków ras, które zaledwie parę pokoleń temu były zwykłymi barbarzyńcami.

Krasnoludy starają się mieć jak najmniej kontaktów z Elfami, gdyż wciąż żywią do nich urazę za wywołanie Wojny o Brodę. Krasnoludy i ludzie zmyślnie zarządzają Imperium i nie potrzebują garstki drzewolubów mówiących im co mają robić. Żaden krasnolud nie zmarnuje okazji, by obrazić lub upokorzyć Elfa.

Niziołki mają niewiele do czynienia z przedstawicielami elfiej rasy i większości przypadków podzielają zdanie ludzkich mieszkańców Imperium, lecz mają mniejsze skłonności do traktowania ich wrogo.

Konflikt z Imperium

"Słyszałem, że arystokraci mieszkający w pobliżu Laurelornu mają dziwne relacje z elfami. Zdrajcy, mówię ci!"

- kupiec Delbierz

"Gausser to nic innego jak pionek Elfów"

- polityczny obserwator o Ostlandzie

Leśne Elfy od zawsze zaciekle broniły swojego domu. Gdy elektorzy z Darkwaldu, Middenlandu i Westlandu próbowali odebrać im Laurelorn, zostali brutalnie odparci. Elfy najbardziej spektakularne zwycięstwo odniosły w 897 KI, kiedy to pokonali armię hrabiego Drakwaldera, którego historia zapamiętała jako Drakwaldera Nieszczęśliwego. Ich klęska była tak ogromna, że przyczyniła się do późniejszej degeneracji regionu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki