Fandom

WarrWikia

Leśne Elfy

236stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze3 Udostępnij
Leśne elfy.jpg
Plik:Elves Athel Loren Shadow.jpg
Athel Loren.jpg
Athel-Loren 1.jpg

Leśne Elfy – znane również jako Asrai, to jedna z ras w mrocznym świecie Warhammera stworzonym przez Games Workshop, Leśne elfy to bliscy kuzyni Elfów Wysokiego Rodu są tajemniczą i mocno izolującą się rasą, ich domem jest Las Athel Loren którego strzegą za wszelką cenę i rzadko go opuszczają.

Historia

Leśne Elfy odłamały się od Elfów Wysokiego Rodu za panowania Króla Beel-Shanaara. Ów król postanowił

odwołać swe wojska ze Starego Świata w celu obrony Ulthuanu przed inwazją Mrocznych Elfów. Od wielu lat trwała wojna z Krasnoludami tzw. Wojna o Brodę i magnaci z Ulthuanu nie widzieli sensu w utrzymywaniu licznej armii w Starym Świecie. Potrzeba było obrońców Pięknej Wyspy. Po wydaniu rozkazu przez Beel-Shanaara duża część kolonistów zdecydowała się wrócić do ojczyzny. Ci którzy uznali rozkaz Króla Feniksa za urażający ich dumę oraz tych którzy zdążyli uznać Stary Świat za nowy dom postanowiła pozostać. Wielu z nich osiedliło się w pobliżu Athel Loren.

Początkowo odnosili się do niej ze strachem i obawą ale wkrótce elfy poczęły zapuszczać się w głąb kniei która zdawała się powoli przyzwyczajać do ich obecności. Ostatecznym sprawdzianem dla elfów okazała się skuteczna obrona puszczy w czasie zimowych miesięcy kiedy to knieja jest najsłabsza. I tak zaczął się sojusz pomiędzy elfami a starożytnym lasem. Niektóre z pierwotnych istot zamieszkujących knieję zaakceptowały nowych sprzymierzeńców. Jednak inne są rozgoryczone tym sojuszem i wypatrują dnia w którym będą mogły wybić wszystkich intruzów kroczących po ich świętej ziemi.

Jeszcze zanim Leśne Elfy osiedliły się w lesie Athel Loren, nazywały się elfami wysokiego rodu, podczas jednej z ekspedycji z ich rodzinnego Ulthuanu, dotarły do brzegów Elthin Arvan czyli po prostu Starego świata. Przybyłe elfy odkryły wielki, tajemniczy las który emanował aurą mocy, niezbadanej i tajemniczej co kusiło Wysokie Elfy które osiedliły się tuż na jego skraju. Las wydawał się być miejscem nieco skażonym przez zło, początkowo elfy wysłały trzy ekspedycje po tysiąc żołnierzy każda, z pierwszej ekspedycji powróciło blisko siedmiuset elfów którzy opowiadali o swoich bezowocnych próbach zbadania lasu, druga ekspedycja zaginęła bez śladu, z trzeciej powróciła tylko jedna osoba która wkrótce zmarła. Elfy zdecydowały się nie wkraczać więcej do lasu a ten wydawał się je tolerować póki nie przekraczały jego granic. W tym samym czasie w Uluthanie, ojczyźnie elfów wybucha wojna domowa pomiędzy Elfami Wysokiego Rodu a poplecznikami księcia Malekitha, zwanych później Mrocznymi Elfami. Elfy ze wszystkich kontynentów zostały wezwane do obrony prawowitego króla i powrotu do ojczyzny, jednak nie wszystkie chciały uczestniczyć w wojnie domowej, część z nich zdecydowała się pozostać w starym świecie, między innymi elfy osiedlone pod lasem Athel Loren. Wkrótce dochodzi do kolejnego konfliktu, jak dotąd żyjące ze sobą w pokoju Wysokie Elfy i krasnoludy wypowiedziały sobie wojnę. Krasnoludy maszerowały przez cały stary świat paląc i niszcząc wszystkie napotkane elfie osady aż w końcu dotarli do Athel Loren. Krasnoludy nie miały zamiaru oszczędzić lasu wyrąbując kolejne jego fragmenty. Elfy zamieszkujące obrzeża Athel Loren, nie wyruszając do Ulthuanu aby wziąć udział w wonie domowej obwieściły się niezależnymi od Króla Feniksa i nazwały się Asrai. Podczas zimowych miesięcy magiczny las Athel Loren jest bardzo osłabiony i mimo przebudzenia potężnych Drzewców i Dryad nie były w stanie powstrzymać nieokrzesanych krasnoludów. Asrai jednak nie pozwoliły niszczyć ich ukochanego lasu a ten wyczuwając ich intencje pozwolił im przekroczyć swoje granice. Krasnoludy wabione w głąb lasu ginęły pod gradem strzał elfickich łuczników, po niezliczonych bitwach zdziesiątkowane krasnoludy wycofały się z Athel Loren. Las i Elfy zrozumiały że potrzebują siebie nawzajem jeśli mają przetrwać, początkowo bardzo nieśmiałe ale Athel Loren pozwolił osiedlić się Elfom w swoich granicach. Od tej Pory Asrai rozumiane było jako Leśne Elfy, strażnicy Athel Loren.

Społeczeństwo

M1100001a WoodElfCover.jpg

Leśne Elfy

Zaraz po zdobyciu zaufania Athel Loren i początkach osiedlania się w tajemniczym lesie, Leśne elfy podzieliły się na kilka grup, plemion każde o innych poglądach i strukturach. Co Pewien czas przywódcy klanów spotykają się na Polanie Króla, podczas równonocy wiosennej i jesiennej oraz przesilenia letniego. Podczas Wiosennej aby modlić się do Kurnosa i Ishy, o ochronę i zapewnienie im jedzenia oraz schronienia na przyszły rok. Mogą otrzymywać wizje i znaki od bogów, gdyż ożywiają się z nadejściem wiosny. Następnie podczas letniego przesilenia, jednak tym razem jest to wspaniałe święto z zabawami, śpiewami i tańcami. To pierwszy dzień, kiedy można rozpocząć zbieranie owoców z lasów. Odbywają się konkursy łucznicze i pokazy walk, w wykonaniu tancerzy wojny. To także najbardziej sprzyjający okres zawierania małżeństw. Z kolei jesienna równonoc, postrzegana jest, jako czas, by przyjrzeć się minionemu rokowi. Bogom okazywana jest wdzięczność, za obfite zbiory. Kiedy spadną liście z drzew i leśne stworzenia zapadną w zimowy sen, poziom magicznej energii, przenikającej leśne królestwo, wolno spada. W środku zimy jest bardzo niski a Król i Królowa Lasu, udają się do Dębu Wieków, gdzie przebywają w jego ogromnym pniu, w oczekiwaniu na przyjście wiosny.

Wygląd

Leśne Elfy są łudząco podobne do swoich kuzynów Wysokich elfów, są wysocy, zwinni, gibcy i pełni wdzięku w swoich ruchach, jednak lata spędzone wśród cieni drzew Athel Loren spowodowały, że ich cera jest niezwykle blada. Ich włosy są najczęściej koloru jasnego i srebrzystego ale zdarzają się również osobnicy z kruczo czarnymi włosami.

Oręż

Leśne elfy do perfekcji opanowały sztukę władania łukiem choć inne aspekty wojennego rzemiosła także nie są im obce. Pośród nich znaleźć można wybitnych jeźdźców i wojowników posługujących się bronią sieczną z niebywałą precyzją. Jak wszystkie elfy również te z Athel Loren umieją wytwarzać piękne zbroje czy też oręż.

Źródła

  • Warhammer Army Book: Wood Elves ISBN:1-84154-680-1
  • Warhammer Księgi Armii: Elfy Wysokiego Rodu

Więcej w Fandom

Losowa wiki