Fandom

WarrWikia

Luthor Huss

238stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Udostępnij
Luthor Huss.jpg

Luthor Huss przyszedł na świat w małej, spokojnej wiosce Imperium, ale wkrótce został osierocony podczas najazdu Chaosu. Gdy napastnicy zostali wypędzeni obydwoje jego rodziców już nie żyło, więc reszta mieszkańców postanowiła oddać chłopca pod opiekę Kościoła Sigmara. Luthor jest znany ze swojego sprzeciwu wobec Kościoła Sigmara, wierząc że jest on skorumpowany i niezainteresowany dłuższą walką z Chaosem. Znany jest też ze swojej pomocy wobec Valtena podczas Burzy Chaosu.

Historia

Wczesne życie

Gdy młody Luthor stawał się pełnoletni, z niecierpliwością wyczekiwał dnia w którym zostanie wyświęcony na kapłana, lecz najpierw musiał zdać test swej wiary. Wyruszył do małej Reiklandzkiej wioski gdzie pomógł odeprzeć najazd zwierzoludzi. Po dwóch dniach nieustającej walki przybyła armia Imperatora, co spowodowało ucieczkę najeźdźców. Luthor wraz z żołnierzami gonił przeciwników, lecz gdy zbliżali się do granic Wielkiego Lasu, wojownicy uznali, że we wnętrzu ciemnego lasu zbyt łatwo mogą wpaść w zasadzkę i powinni wrócić do wioski i rozbić obóz, w razie ponownego ataku nieprzyjaciela. Niezrażony nowicjusz Kościoła Sigmara ruszył w śrad za plugawymi stworami Chaosu w głąb lasu, zdeterminowany chęcią zniszczenia wszystkich wyznawców Mrocznych Potęg.

Po trzech dniach, podczas których ludzie pogodzili się z domniemaną śmiercią młodego Hussa, ten się pojawił. Jego zbroja była zniszczona, a on cały we krwi, lecz ciągnął za sobą Zwierzoludzia niosącego głowę Ryczącego Szamana. Jako że młodzieniec wykazał się, nie mineło wiele czasu nim stał się on pełnoprawnym Kapłanem Sigmara.

Rebelia

Niedługo potem Luthor został wysłany do Altdorfu, z misją od przełożonych. To zmieniło tego pobożnego człowieka na zawsze. Huss był przerażony tym, że duchowni nie walczą z Chaosem tak bardzo jak angażują się w politykę i próbują zwiększyć swe bogactwo i władzę. Wyrzekając się bycia częścią tego co zobaczył, opuścił stolicę i zaczął namawiać ludzi do walki z Chaosem bez pośrednictwa skorumpowanych kapłanów.

Nie mineło dużo czasu, a dotychczasowi przełożeni młodego, pobożnego kapłana potępili jego zachowanie, jednak gdy Wielki Teogonista Volkmar Ponury zapytał czy naprawdę chce zostać ekskomunikowany, Luthor uśmiechnął się i odmówił. Huss zacząłpodróżować po Imperium, i wygłaszać płomienne przemowy przed armiami w przeddniu ich bitew, co wzmacnia morale i w znaczącym stopniu przyxzynia się do zwycięstwa.

Burza Chaosu

Podczas podróżowania po Imperium, Huss usłyszał niesamowitą historię Valtena. Lata wcześniej kometa o dwu ogonach, która jest symbolem Sigmara, ukazała się na niebie, zwiastując narodziny wielkiego człowieka. Tym wielkim człowiekiem był syn kowala-Valten. Wyrósł na silnego i odważnego mężczyznę, co pokazał podczas najazdu zwierzoludzi na Lachenbad, wioskę w której mieszkał Valten.  Wielu ludzi zginęło, lecz Valten przedarł się do kuźni swego ojca skąd wziął dwa młoty kowalskie, których użył do walki z najeźdźcami i zabicia ich przywódcy. Zwierzoludzie uciekli.  

Nie minęło wiele czasu, a Huss ogłosił Valtena odrodzonym Sigmarem, a w okół nich zebrała się mała armia wyznawców, towarzysząca im w drodze do Altdorfu. Gdy dotarli do miasta Imperator Karl Franz zastanawiał się co ma zrobić w tej sytuacji. Wiedząc że w obliczu Inwazji Chaosu zmiana władzcy może okazać się zgubna, Karl Franz uznał że nie może powieżyć Imperium zwykłemu kowalowi. Pokazując swój spryt i rozsądek darował Valtenowi Ghal Maraz, i ogłosił go duchowym przewodnikiem Imperium. Tym samym Karl Franz zachował pozycję Imperatora.  

W końcu Valten starł się z Archaonem, Panem Końca Czasów, u bram Middenheim. Starli się jako mistrzowie Porządku i Zniszczenia, a po niesamowitej walce Valten padł na ziemię. Widząc że Archaon jest bliski zwycięstwa, Huss zaatakował Wybrańca Chaosu i wyprowadził serię potężnych ciosów zbijając go na kolano. Archaon nie był jednak pokonany. Wykonał kontratak którym posłał Kapłana Bitewnego nad polem bitwy.

Obydwu Sigmarytów uratował wódz orków Grimgor Ironhide, który chciał udowodnić że potrafi pokonać Czempiona Chaosu. Huss zaniósł nieprzytomnego Valtena do Middenheimu, gdzie zaopiekowały się nim kapłanki w świątyni Shallyi. Niestety został zamordowany przez Skaveńskiego zabójcę. Karl Franz rozkazał Hussowi aby rozpowiadał wśród ludzi, że Sigmar opuścił świat ludzi jeszcze raz, że zostawił swój młot jako znak zaufania, że Luthor wciąż jest jego prorokiem i że będzie wyczekiwał jego ponownego przyjścia gdy Imperium znów będzie go potrzebować.

Ciekawostki

Jego imię jest odniesieniem do dwóch wielkich reformatorów Chrześcijaństwa. Luthor pochodzi od Martina Lutra, a nazwisko Huss-od Jana Husa.

Więcej w Fandom

Losowa wiki