FANDOM

Rasa Elfów potrafi manipulować Wiatrami Magii z łatwością i talentem, jakiego próżno szukać, u której kolwiek z młodszych ras. Leśne Elfy nie są w tej dziedzinie wyjątkiem, gdyż wielu z nich włada szczególnym rodzajem magii używanym jedynie w granicach Athel Loren. Ich magowie zwykle podążają ścieżką bogini Ishy, patronki płodności i odrodzenia, a sztuka, którą władają pozwala im manipulować energią pochodzącą z Athel Loren w celu splatania potężnych zaklęć.

Są oni biegli w tworzeniu iluzji, a także w dziedzinie uzdrawiania. Są w stanie sprawić, że intruz nie będzie w stanie odnaleźć ich kryjówki nawet, jeśli będzie od niej oddalony o zaledwie kilka kroków; mogą wywoływać potężne wybuchy, pozbawiać wrogów pamięci, a nawet uleczyć śmiertelne rany jednym machnięciem dłoni. Są zdolni przyśpieszać wzrost drzew, a także kierować ruchem ich gałęzi. Dzięki temu Leśne Elfy mogą na przykład tworzyć filary, które są podstawą ich domów i pałaców.

Wykwalifikowani elfi magowie mogą poruszać drzewami i krzewami tak, by blokowały one ścieżki lub otwierały nowe polany. Bariery z drzew często są stosowane jako ostrzeżenie dla niechcianych gości i większość osób po ich zobaczeniu natychmiast opuszcza las, a ci którzy zdecydują się je zignorować szybko żegnają się z życiem. Potężni magowie Leśnych Elfów mogą w krótkim czasie pokonywać ogromne ilości terenu. Czarodzieje Elfów dysponują ogromną mocą i inne rasy słusznie się ich boją.

Zaklęcia

  • Gniew Lasu - po rzuceniu zaklęcia drzewa i krzewy w najbliższej okolicy atakują wrogów maga, dusząc ich swoimi gałęziami
  • Błogosławieństwo Ariel - użycie tego zaklęcia cofa nawet największe obrażenia i przywraca zmarłych do życia
  • Most winorośli - to zaklęcie tworzy most z winorośli umożliwiający pokonanie takich przeszkód jak rzeka, moczary, czy wąwóz. Czar może być wykorzystany także do utworzenia drabiny. Możliwa do osiągnięcia długość mostu wynosi 12 metrów. Jego szerokość pozwala na przejście trzech ludzi obok siebie. Most jest łatwopalny. Twórca mostu może się go pozbyć za pomocą zaklęcia, w przeciwnym razie załamie się on następnego ranka.
  • Zew Łowów - zaklęcie napełnia rzucającego gniewem i siłą przydatną w trakcie walki.
  • Dywan Pleśni - w zasięgu działania zaklęcia błyskawicznie rozrasta się pleśń wypuszczająca trujące zarodniki
  • Fałszywa Driada - rzucający zaklęcie przybiera postać driady
  • Lokalizacja Roślin - dzięki temu zaklęciu, mag jest w stanie ustalić położenie dowolnego gatunku rośliny w odległości pół mili od siebie
  • Gniew Lasu - zaklęcie sprawia, że gałęzie i ciernie atakują każdego wroga Athel Loren w okolicy
  • Mrok Lasu - zaklęcie to tworzy kryjówkę z gęsto rosnących krzewów lub drzew. Znalezienie ukrywającej się w nich osoby graniczy z cudem
  • Serce Drzewa - rzucający ten czar może "hibernować" we wnętrzu drzewa, pozostając niewykrywalnym dla świata zewnętrznego
  • Ukryta Ścieżka - czar pozwala odnaleźć drogę, dzięki której szybciej dotrzemy do wyznaczonego celu
  • Kształtowanie wzrostu rośliny
  • Drzewo - zaklęcie nadaje czarującemu postać drzewa

Uwagi

  • W "Armie Warhammera: Leśne Elfy" (edycja 8) ta forma magii nie jest już używana. Zamiast niej Leśne Elfy korzystają z Dhar i Qhaysh.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki