FANDOM

Necrotect 8th Edition Colour Illustration

Nekrotekt - kasta inżynierów i rzemieślników w starożytnej Nehekharze. Nekrotektci nie byli zwykłymi robotnikami, lecz architektami i artystami z umiejętnościami i ambicjami niemożliwymi do spełnienia za jednego życia. Nawet po śmierci nie stracili ze swojego zapału. Wręcz przeciwnie, po tym jak zdjęto z nich ograniczenia śmiertelnego ciała, nie stoi im już nic na drodze do realizacji planów.

Nekrotekci byli bardzo szanowani w społeczeństwie Nehekhary, ponieważ każdy król potrzebował pomników i innych dowodów swojej potęgi. Władcy zadbali o to by dany inżynier nie zbudował nic wspanialszego od ich grobowców. Po ukończeniu pracy w nagrodę byli poddawani rytualnej egzekucji i mumifikacji. Często byli także chowani w tych samych piramidach które sami zbudowali. Przed śmiercią wykonywali unikalne maski będące zwieńczeniem ich kariery, które później były składane w ich sarkofagach. Taka ofiara oprócz kwestii arogancji i dumy króla miała mu zapewnić usługi architekta także w Zaświatach. Nie wszyscy Nekrotektci godzili się na taki los, jednak często padali ofiarą niewyjaśnionym wypadków takich jak spadnięcie z rusztowania, pośliźnięcie na mokrych schodach, dostanie zagubioną strzałą lub przypadkowe wypicie zatrutego wina.

Total War Necrotect Render 5

Inżynierowie Nekrotektu nie tworzyli tylko wspaniałych budowli i pięknych pomników. Nekrotektci nauczyli się od Lisz-Kapłanów tworzenia specjalnych hieroglifów. Hieroglify te były pieczęcią zdolną zamknąć duszę w na przykład posągu. W ten sposób tworzą potężne konstruktu używane w armii Królów Grobowców i obronie pochówków gdy ich lokatorzy są pogrążeni w śnie. Gdy ich pan się budzi, oni sami ruszają do pracy naprawiając i wzmacniając hieroglify na machinach bojowych. Podczas bitwy śpiewają złowrogie mantry które sprawiają, że znaki płoną jasnym światłem dając konstruktom zdolność regeneracji.

Nekrotekci podążają za swoim Królem by służyć mu swoimi umiejętnościami i zmieniać świat wedle jego życzenia.

Źródła

Warhammer Armies: Tomb Kings (8th Edition)

Total War: WARHAMMER II - Rise of the Tomb Kings