FANDOM

HalflingFieldwarden.jpg
Halfling-Chef.png

Nizołek : rasa humanoidalna niskiego wzrostu niczym ludzkie dzieci nie mają zarostu co wzmaga to porównanie, są niezwykle zręczne i szybkie, bardzo lubią jeść co sprawia że są często pękate lecz sprawia to również, że są wspaniałymi kucharzami często zatrudnianymi na dworach władców np: książąt i możnych. Nie nadają się za bardzo do walki w zwarciu ale są świetnymi procarzami,. Niziołki w miastach są często pierwszymi podejrzanymi o kradzieże, choć zwykle drobne. Nie osądza się ich całkiem bez podstaw, gdyż są dobrymi złodziejami. Jednak te podejrzenia wywodzą się z ich nauczonej od najmłodszych lat cechy, że od rodziny można różne rzeczy pożyczać niekoniecznie pytając krewnych o zgodę, bo przecież w rodzinie wszystko się pożycza a, że najczęściej rodziny są naprawdę ogromne cecha ta przekłada się i na inne spotykane przez Niziołki osoby. Żyją na terenie Imperium głównie w Krainie Zgromadzeń będącej Księstwem Elektorskim władanym przez Nizołki, które uwielbiają organizować przyjęcia przy każdej możliwej okazji. Chętnie witają odwiedzającą ich rodzinę ale także obcych pod warunkiem że przynosza oni ciekawe opowieści. Nie wiadomo dokładnie skąd pochodzi rasa Niziołków wygląda że są bardzo daleko spokrewnieniu z Ludźmi, według zapisów Krasnoludów Niziołki przybyły na tereny obecnego Imperium razem z pierwszymi ludzkimi plemionami. Według niektórych wierzeń Nizołki zostały stworzone z ludzi przez Verenę jako próba powstrzymania Chaosu gdyż wydają się całkowicie nie podatni na jego spaczeniowy wpływ, według innych są efektem dziwacznego żartu Ranalda . Jaka jest prawda nikt jak dotąd nie wie a same Niziołki nie są zbytnio tym zainteresowane, wolą zajmować się czymś bardziej przyjemnym jak uprawa fajkowego ziela.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki