Fandom

WarrWikia

Nurgle

243strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Udostępnij
Nurgle.png
Kapłan nurgla.jpg

Władca Zarazy, Wielki Niszczyciel, Pan Plagi, Władca Much

Nurgle, Lord Upadku i Korupcji jest bogiem wszelkich chorób, zgnilizny i zepsucia. Powiadają, że to właśnie Nurgle jest odpowiedzialny za wszystkie zarazy nawiedzające stary świat. Wygląd tego ohydnego boga odzwierciedlają jego większe demony, Wielcy Nieczyści. Każdy z tych demonów jest jakby cząstką samego Nurgla. Mają zielono-zgniłą skórę, a ich ciała pokryte są ropą i naroślami. Te olbrzymy nie mają prawie nóg, i często wyznawcy Boga Zarazy ciągną je do bitwy. W fałdach skóry i tłuszczu Wielkich Nieczystych żyją małe demony Nurgla, Nurglingi. Nie są one zbyt silne, lecz nie jeden bohater walcząc z potworami Nurgla upadł, bo fala małych sięgających do kolan stworków właśnie odgryzła mu nogę. Najstraszniejszą chorobą rozsiewaną przez wyznawców tego boga jest tak zwana zgnilizna Nurgla. Choroba ta zmienia ciało, próbując stworzyć z niego kształt na podobieństwo Siewcy Zarazy, mniejszego demona. Żaden człowiek nie jest w stanie przetrwać tej przemiany, więc po sześciu miesiącach umiera w potwornym bólu. Dotychczas nie znaleziono żadnego lekarstwa na tę okrutną chorobę.

Charakter

Chaotyczny

Dni świąt

Tak jak w przypadku pozostałych Książąt Chaosu, Nurgle nie ma żadnych świąt. Dla jego wyznawców świętem jest każda choroba, która zabija wielu ludzi. Często właśnie wyznawcy rozsiewają zarazę, tworząc plagę, od której umierają całe miasta.

Przyjaciele i wrogowie

Największym wrogiem Pana Rozkładu jest Shallya, bogini miłosierdzia. Wyznawcy Lorda Korupcji, gdzie tylko mogą zwalczają ten kult, ponieważ wiele zaraz i chorób zostało stłumionych przez kapłanów i kapłanki bogini leczenia w przyświątynnych szpitalach.

180px-Chaos nurgle exalted champion 2.jpg

Zasięg kultu

Oprócz Pustkowi Chaosu, kult rozpowszechniony jest w kanałach i w uliczkach wielkich miast. Żebracy, niepełnosprawni, ubodzy, wielu z nich czci Nurgla. Są to zdesperowani ludzie, i chcą ukarać szlachtę i kupców za ich bogactwo, wywołując wszelkiego rodzaju zarazy. Nie wiedzą, że przez chęć zemsty ich dusze na zawsze należą do Nurgla. Nurgle jest też czczony przez niektóre skaveny.
357.jpeg

Zaklęcia

Czarodzieje i kapłani tego boga mogą używać wszystkich czarów Magii Prostej, Wojennej i Iluzyjnej. Oprócz tego wyznawcy Nurgla używają magii swego boga. Najczęściej czary te służą do wywołania zarazy, lub wywołania przyspieszonej choroby.

Próby

Aby stać się kapłanem, nowicjusz musi zrobić coś czym przypodoba się bogu, choć ten bardzo rzadko daje jakiekolwiek wskazówki. Najczęściej wystarczy wywołanie jakiejś choroby w wiosce, albo sprowadzenie moru na zwierzęta. Ale próby stają się coraz większe, kiedy chce się osiągnąć wyższy poziom. Na przykład by stać się najwyższym kapłanem, trzeba zarazić jakieś wielkie miasto, lub zniszczyć jakąś większą świątynie Shallyi.
Latest-6.jpeg

Błogosławieństwa

Oprócz tego, że kapłani i wyznawcy, choć mogą się zarazić chorobami, te nie czynią im żadnej poważnej szkody. Wyjątkiem jest Zgnilizna Nurgla, która traktowana jest jako błogosławieństwo, a dla wyznawców, śmierć poprzez tą chorobę jest największym zaszczytem. Inne błogosławieństwa Nurgla, to zazwyczaj zmiany cielesne, i możliwość zarażania innych dotykiem, oddechem.
318.png

Więcej z Fandomu

Losowa wiki