FANDOM

Ożywieńcy, znani także jako nieumarli lub nieżywi, to termin opisujące wszystkie stworzenia które umarły, a następnie za sprawą czarnej magii i starożytnych rytuałów powstały. Nekromanci budzą do nieżycia te mroczne dusze by im posłusznie służyły. Bez pulsu, bez oddechu, bez życia, a mimo to poruszają się. Martwi ale wciąż aktywni, ich umysły pogrążone są jedną myślą by wykonać polecenie tego kto ich powołał do nieśmierci.

Pierwszych nieumarłych do Starego Świata powołał Nagash, pierwszy i największy z nekromantów. Następnymi nekromantami stały się istoty zwane wampirami, które same żywe nie były. Narodziły się one w mieście Lahmia, przy pomocy spaczonego eliksiru Życia. Eliksir miał im dać wieczną młodość i życie. Dał im to, jednak za potworną cenę. Stały się nieumarłymi istotami, męczone wiecznym pragnieniem ludzkiej krwi.

Po Wielkim Rytuale Nagasha w Nehekarze powstał całych szereg nowyc
400px-Nagash-necromancer

Wielki nekromanta Nagash

h nieumarłych. Pradawni władcy powstali z grobowców za sprawą mrocznej energii wypełniając ich zmumifikowane ciała. Jednak oni byli inni, posiadali całkowicie wolną wolę. Dzięki rytuałowi i wiedzy Kultu Grobowego Królowie Grobowców sami nauczyli się naginać wolę zmarłych wedle swoich potrzeb.

Nawet dziś na terenach Imperium działa wielu nekromantów i kultów wampirów parających się mroczną sztuką nekromancji.

Rodzaje nieumarły
Tumblr megyeszIt01qbm1xvo1 500

Szkielety z Królów Grobowców

ch

W budowie...
Zombies-totalwar-warhammer

Zombie