FANDOM

Maxresdefault-1

Nagash, twórca nekromancji

Ożywieńcy, znani także jako nieumarli lub nieżywi, to termin opisujące wszystkie stworzenia które umarły, a następnie za sprawą czarnej magii i starożytnych rytuałów powstały. Nekromanci budzą do nieżycia te mroczne dusze by im posłusznie służyły. Bez pulsu, bez oddechu, bez życia, a mimo to poruszają się. Martwi ale wciąż aktywni, ich umysły pogrążone są jedną myślą by wykonać polecenie tego kto ich powołał do nieśmierci.

Konrad von Carstein

Konrad von Carstein, jeden z potężniejszych wampirów

Pierwszych nieumarłych do Starego Świata powołał Nagash, pierwszy i największy z nekromantów. Następnymi nekromantami stały się istoty zwane wampirami, które same żywe nie były. Narodziły się one w mieście Lahmia, przy pomocy spaczonego eliksiru Życia. Eliksir miał im dać wieczną młodość i życie. Dał im to, jednak za potworną cenę. Stały się nieumarłymi istotami, męczone wiecznym pragnieniem ludzkiej krwi.

Po Wielkim Rytuale Nagasha w Nehekarze powstał całych szereg nowych nieumarłych. Pradawni władcy powstali z grobowców za sprawą mrocznej energii wypełniając ich zmumifikowane ciała. Jednak oni byli inni, posiadali całkowicie wolną wolę. Dzięki rytuałowi i wiedzy Kultu Grobowego, Królowie Grobowców sami nauczyli się naginać wolę zmarłych wedle swoich potrzeb.

Nawet dziś na terenach Imperium działa wielu nekromantów i kultów wampirów parających się mroczną sztuką nekromancji.

Rodzaje nieumarłych

Wampirzy Hrabiowie:

Plague Zombies

Horda Zombie

Królowie Grobowców:

Warhammer Tomb Kings Settra

Settra Nieśmiertelny, Pan nieumarłej Nehekhary

W budowie...