FANDOM

Wstęp

Ludzie tworzący szeregi oddziałów ochotniczej milicji to osoby które wcale nie chciały iść na wojnę lecz to wojna przyszła do nich brutalnie niszcząc ich dotychczasowe życie. To ludzie którzy zmuszeni byli rzucić wszystko i oddać się służbie Imperium w tych ciężkich czasach. Oddziały tej formacji to mężczyźni i kobiety ze wsi i miast z całego Imperium którzy tydzień temu kupowali razem jajka na targu a teraz z mieczem w ręku walczą przeciw wrogom Cesarza. Nie są to zawodowe wojska, daleko im do Halabardników czy Szermierzy, zawsze jednak są obecni na polach bitew mężnie wspierając pozostałe oddziały Imperialnych wojsk.

Walka i dowodzenie

Free Company Militia-0

Ochotnicza milicja na polu bitwy ma głównie za zadanie wspierać oddziały zawodowe, wypełniać luki w szyku bądź wraz z łowcami prowadzić walkę partyzancką. Nikt nie ukrywa faktu że oddziały ochotniczej milicji są tworzone z myślą o ilości a nie jakości, rzadko kiedy więc ilość ludzi w oddziale jest określona czym więcej niż tym ilu ludzi z danego obszaru było gotowych na walkę. Co nie dziwne ochotnicze milicje nie przechodzą szkoleń bo nikt nie oczekuje od nich wielkich wyczynów, mają po prostu wspierać sojusznicze oddziały bądź pod dowództwem bardziej doświadczonych sierżantów flankować wrogie siły. Samo dowodzenie to zgoła inna sprawa, opiekę nad milicją przejmuje zazwyczaj sierżant z największego w danej prowincji miasta który ne jest jednak wojskowym a właśnie przywódcą milicji nawet w czasie pokoju. Do kompani bardzo często dołączają się także najemnicy zarówno z Imperium jak i Tilei czy innych krajów ościennych, kapitanowie oddziałów najemnych zazwyczaj przebijają doświadczeniem i wyszkoleniem miejskich sierżantów tak więc bardzo często to im przypada obowiązek dowodzenia nad ochotniczą milicją. Jeszcze inne przypadki odnotowują momenty kiedy to najwięksi weterani-ochotnicy dowodzili kompaniami i ponoć to właśnie wtedy okrywały się one największą chwałą. Trzeba jednak przyznać że wielu członków ochotniczej milicji potrafi zręcznie wykorzystać fakt swojej czasowej przynależności do wojska, grabieże i plądrowanie to idealny sposób na wzbogacenie się bez naginania prawa i wielu ludzi doskonale o tym wie.

Uzbrojenie

Karl kopinski empire militia

Jak na oddziały poborowe przystało Ochotnicza milicja nie ma z góry ustalonego ekwipunku i rusza do walki raczej z tym co jest pod ręką. Miecze,topory,włócznie,halabardy,kiścienie,cepy i młoty bojowe to cała gama uzbrojenia jaką można zobaczyć w rękach ludzi z tych oddziałów, taki stan rzeczy utrudnia nadanie milicji jakiegokolwiek znaczenia strategicznego bowiem broni którą się posługują nie można użyć przeciw konkretnym wrogom, wszystkiego dopełnia fakt że ochotnicy po prostu rzadko kiedy umieją się tą bronią posługiwać. Żołnierze tej formacji nie noszą również pancerzy, państwa bowiem w równym stopniu jak ich samych nie stać na zapewnienie choćby lichego napierśnika tak więc mundur to szczyt tego na co może liczyć milicjant.