FANDOM

Warhammer Armies Orcs & Goblins cover2.jpeg
Orcs.jpg
Brama orków.png

Rozwiewając wszelkie wątpliwości na wstępie, chciałby zaznaczyć, że zarówno forma "orki" jak i "orkowie" jest poprawna.

Orkowie to najbardziej rozpoznawalna rasa goblinoidów. To humanoidalne formy życia o zielonej skórze, rozrośniętych mięśniach, kłach oraz ilorazie inteligencji porównywalnym do długości szyi. Stanowią ogromne zagrożenie dla mieszkańców wschodnich prowincji Imperium, gdyż orkowie z lubością najeżdżają krainy ludzi. Orki rosną przez niemal całe życie, zaś ich ostateczny wzrost jest wyznacznikiem pozycji społecznej.

Życie w społeczeństwie orków

Orkowie tworzą społeczeństwa plemienne, w których władzę sprawuję najsilniejszy osobnik. W ich społeczeństwie, obowiązkiem silnego jest pomiatanie słabszymi. Nie mają specjalnie skomplikowanego systemu wierzeń. Wierzą w boskich bliźniaków Gorka i Morka, będących uosobieniem cech idealnego orka: są silni, niepowstrzymani, brutalni i mają ogromne... szczęście. Ale i tak nikt się do nich nie modli, bo to oznaka słabości.

Wojna jako cel życia

Orki żyją aby walczyć. Ich przywódcą wojskowym zostaje osobnik, który wyróżnia się okrucieństwem i brutalnością. Nie mają absolutnie żadnej taktyki - opierają się wyłącznie na swojej sile i zawziętości (Brzmi jak dobry plan). Ci wodzowie, którzy są nieco bystrzejsi opanowali trudną taktykę podpatrywania cudzej taktyki, przez co czasami ich kawaleria zamiast frontalnie uderzać na silniejszego wroga, może próbować go okrążyć. Mimo to, najczęściej każda taktyka bierze w łeb, bo np. orkowi jeźdźcy dzików postanowili sami wygrać bitwę, ale zgubili się podczas szarży i zamiast wroga, zaatakowali konkurencyjny odział orkowej piechoty.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki