Fandom

WarrWikia

Ringil

238stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Gnomi bóg kowali i błaznów

Ringil to główne bóstwo gnomiego panteonu. Znany jako protektor wspólnych norek i ucieleśnienie gnomskich umiejętności kowalskich, błazeńskich oraz rybackich. Zwykle przedstawiany jako podstarzały, złośliwie uśmiechnięty gnom, trzymający w prawej ręce młot a w lewej wędkę, bądź też zwierzęcy pęcherz umieszczony na kiju.

CHARAKTER: Neutralny.

SYMBOL:

Zwykle symbolizowany jako stylizowana głowa błazna, osadzona na berle.

ZASIĘG KULTU:

Ringila czczą przedewszystkim gnomy żyjące w Starym Świecie. Niektóre krasnoludy wyznają Ringila po imieniem Rukha jako boga kowali.

ŚWIĄTYNIE:

We wszystkich gnomich norkach jest świątynia poświęcona Ringilowi. Najczęściej jest to wielka jaskinia (pochodzenia naturalnego). Jedyne oświetlenie to czar Płonące światło, to własnie w światyni odbywają się zgromadzenia klanu.

PRZYJACIELE I WROGOWIE:

Ringil utrzymuje przyjacielskie stosunki z bogami panteonu krasnoludziego oraz panteonu halflińskiego (szczególnie z Esmeraldą). Ma mało wspólnych spraw z bogami elfów i ludzi, a do wrogowie bóstw krasnoludzikch są jego wrogami.

DNI ŚWIĄT:

Najpoważniejsze święto to Dni błaznów, mające miejsce co trzy miesiące, natomiast każdego pierwszego dnia miesiąca odbywają się świta o mniejszym znaczeniu.

WYMAGANIA KULTU:

Gnomie pochodzenie, zamiłowanie do pracy kowalskiej.

PRZYKAZANIA:

Wszyscy nowicjusze i kapłani Ringila muszą przestrzegać nastepujących przykazań:

- Nie mogą tolerować jakichkolwiek zachowań obraźliwych w stosunku do gnomów.

- 10% wszystkich dochodów musza przekazywac na potrzeby kultu.

- Wytwory gnomich kowali są uświęcone i nie wolno ich bezcześcić.

- Nie wolno przekazywać informacji na temat siostry-gnomki lub brata-gnoma.

Więcej w Fandom

Losowa wiki