Fandom

WarrWikia

Rogaty Szczur

243strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Gallery-31991503-100x100.jpg

Rogaty Szczur nęka świat od zarania dziejów. W jego naturze leży rozprzestrzenianie zarazy w Starym Świecie oraz knucie wszelkiej maści spisków i intryg. Przedstawiany jest jako bardzo wysoki szczuroczłek (skawen), lub niezwykle duży szczur.

Charakter: Chaotyczny

Symbol: Symbolem Rogatego Szczura jest trójkąt skierowany wierzchołkiem ku dołowi i ramionami tego wierzchołka nieco dłuższymi niż "poprzeczka" je łącząca. Ten symbol często jest malowany na tarczach i pancerzach Szarych Proroków i skaveńskich wojowników. Cyfra uważana przez skavenów za szczęśliwą i wybraną przez Rogatego Szczura to 13.

Zasięg kultu: Rogaty Szczur jest czczony przez wszystkich szczuroludzi, ale również niektórzy ludzie ofiarują mu swoje modlitwy i ofiary. Jego ludzcy wyznawcy najczęściej są mieszkańcami miast Imperium, gdzie służą jako szpiedzy skavenów oraz dostawcy nowych ofiar. Większość z ludzkich wyznawców Rogatego Szczura ma nadzieję uniknąć zagłady jaka spotka resztę ludzkości. Organizacja kultu jest bardzo różnorodna. Część grup kultystów jest prowadzona przez skaveńskich Szarych Proroków odprawiających swe rytuały głęboko w katakumbach pod miastami Imperium podczas gdy inne grupy tylko okazjonalnie spotykają się ze skavenami aby dowiedzieć się jak mogą się najlepiej przysłużyć Rogatemu. Kultyści pełniący ważne funkcje w ludzkiej społeczności używają swoich wpływów aby w miarę możliwości zapewnić skawenom gnieżdżącym się w kanałach maximum ochrony przed wykryciem.

800px-GreySeer.jpg

Świątynie: Główna świątynia Rogatego Szczura mieści się w skaveńskim mieście Skavenblight . Ta starożytna świątynia została zbudowana na fundamentach niemalże dotykającej chmur wieży zbudowanej niegdyś wspólnie przez Krasnoludy i Ludzi. Jak dotychczas jest to jedyna istniejąca świątynia Rogatego Szczura, jednak każda twierdza posiada co najmniej jedną kaplicę poświęconą Rogatemu Szczurowi. Niektóre kaplice są ukryte nawet w kanałach pod niektórymi ludzkimi miastami.

Przyjaciele i wrogowie: Wszystkie inteligentne rasy są naturalnymi wrogami skavenów, ale Siewca Zepsucia pozwala swoim wyznawcom zawierać pakty z renegatami. Sojusze te są zawierane tylko w celu siania zamętu, dezinformacji i wywołania wewnętrznych sporów. Nawet inne kulty chaosu są wrogo nastawione do Rogatego Szczura. Jedynym wyjątkiem jest zachowujący neutralność kult Nurgla.

Święta: Kult Rogatego Szczura obchodzi tylko jedno święto, dzień inkarnacji Rogatego podczas obchodów Vermintide.
Wymagania kultu: Nieskaveńscy wyznawcy muszą mieć ukończoną przynajmniej jedną profesję wojownika lub uczonego (maga), żeby zostali zaakceptowani jako wyznawcy (a nie przeznaczeni na ofiarę).

Przykazania: Nowicjusze i Klerycy muszą przestrzegać następujących przykazań: -Zawsze działać na korzyść Skavenów -Nigdy nie kwestionować i zawsze wypełniać sumiennie rozkazy Rady Trzynastu -Nigdy nie wątpić w wyższość rasy Skavenów -Pod żadnym pozorem nie ujawniać celów kultu osobom do niego nie należącym

Images.jpg

Jeden z symboli Rogatego Sczura.

Ciekawostki:

-Między rogatym szczurem a Lucyferem i Sauronem istnieje wiele

przypadkowych podobieństw.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki