FANDOM

250px-Sigmar statue.jpg

Sigmar-założyciel imperium, jeden z bogów starego świata, patron imperium, zaczynał jako wódz Unberogenów i syn Björna. Kiedy ocalił Krasnoludzkiego Króla Kurgana Żelaznobrodego z rąk orków Sigmar zostaje obdarowany potężnym Młotem Runicznym Ghal Marazem, który stał się jednym z symboli Imperium.

Biografia

Kapłan Sigmara 2.jpg

Kapłan wojownik Sigmara

Urodził się w -30 KI (kalendarza imperium)  jako syn wodza plemienia Unberogenów. W wieku 15 lat uratował krasnoludzkiego króla- Kurgana Żelaznobrodego z którym w -1 KI stoczył zwycięską kampanie przeciw zielonoskórym (orkowie i gobliny), po czym został rok pózniej koronowany na cesarza (imperatora) nowo powstałego Imperium.

Przed-imperium za czasów Sigmara

,,Stygnącego żelaza w kuzni Beorthyna,

układajacego się do snu po całym dniu ciężkiej pracy

przy wykuwaniu mieczy i toporów.."

-McNehil Grahm, młotodzierżca.

Jak widać na powyższym cytacie przed panowaniem Sigmara ludzie umieli wykuwać broń. Inne fragmenty mówią, że mieszkali w drewnianych domach i prowadzili osiadły tryb życia. Najsilniejszym plemieniem na północ od Gór Szarych mieli być Urbegenowie, którzy mieli dobre stosunki dyplomatyczne z krasnoludami. Władza w plemieniu Urbogenów była przekazywana dziedzicznie.

Dominującym kultem był kult Ulryka chociaż po kraju grasowały wyznające Groka i Moroka hordy orków, a Chaos był realnym zagrożeniem.

Imperialny kult Sigmara

W 73KL (23 lata po abdykacji Sigmara)Johann Helstrum buduje pierwszą świątynię Sigmara i obwołuje się Wielkim Teogonistą. Ten dzień uznaje się za pierwszy dzień trwania Kościoła Sigmara. Kult Sigmara jest w imperium religią państwową, mimo to inne kulty nadal wyznawcy innych bóstw stanowią ważną siłę w Imperium.

Święta

-Pierwszy Dzień Lata (Dzień Sigmara) (18 dnia miesiąca Czasu Sigmara).

Przykazania

-Wykorzeniaj i niszcz Zielonoskórych, sługi Chaosu i tych, którzy używają spaczonej magii, gdziekolwiek się kryją.

-Bądź prawdziwym sojusznikiem Jego Imperialnej Mości Imperatora..

-Wspomagaj krasnoludy.

Galeria

LuthorHuss.jpg

Luthor Huss- prorok Sigmara

200px-Witch Hunter concept art.jpg

Przykładowy łowca czarownic.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki