FANDOM

"Nie słyszysz ich? Tego drapania? Tego szurania? Tego popiskiwania?! One są tuż pod naszymi stopami!"- Szalony Bort

Opis

Skaven7.jpg
Mimo iż Skaveni są jedną z najszybciej rozmnażających się ras w Starym Świecie, nie są w stanie podbić większych terenów, gdyż zajęci są wiecznymi walkami pomiędzy sobą.

Skaveni zamieszkują ogromne połacie podziemnych tuneli i miast, skutecznie maskując swoje istnienie. Wiele innych ras uważa ich za legendę, a opowieści o przypadkowych spotkaniach wkładane są między bajki. Wynika to też z faktu, że rzadko który przeciwnik przeżył spotkanie z wojownikami Skavenów.

Rasa ta wykorzystuje spaczeń (ang. warpstone), który jest esencją przemian i, jednocześnie, esencją czystego chaosu. Czarnoksiężnicy używają jej do rzucania potężnych czarów, a inżynierowie tworzą przerażające maszyny wojenne siejące wrogom śmierć, zniszczenie i zarazę. Substancja ta występuje naturalnie, pod dowolną postacią w Starym Świecie, a kontakt z nią często powoduje natychmiastowe mutacje. Z tego powodu pozostałe rasy unikają jej jak ognia.

Rada Trzynastu

Ponad klanami w hierarchii znajduje się Rada Trzynastu. Zasiadają w niej najbardziej wpływowi przedstawiciele Skavenów, zwani także Trzynastoma Panami Rozkładu. Obrady rady odbywają się przy prostokątnym stole, z jasno wyznaczonymi miejscami siedzenia zależnymi od wpływów poszczególnych członków. Miejsce przy węższym boku jest symbolicznie zarezerwowane dla Rogatego Szczura, boga Skavenów. Fakt, że stół jest prostokątny, powoduje, iż na przeciw siebie siedzą członkowie o porównywalnych wpływach. Skaveni są rasą bojaźliwą, która unika otwartych walk z przeciwnikiem i ucieka się do ataków na tyły, zabójstw oraz trucizn. W przypadku poczucia zagrożenia, często uciekają z pola bitwy. Cechy ta powodują także, że Rada Trzynastu bardzo często zmienia swój skład w wyniku intryg, zabójstw i zdrad a klany toczą nieustanne skrytobójcze wojny.

Skaveni by markbulahao-d7cznrj.jpg

Wygląd

Skaveni mierzą od 1,2 do 1,8 metra wzrostu. Pokryci są gęstym futrem, które nie zakrywa twarzy, dłoni bądź całych ramion, stóp i ogona. Najczęstsze barwy to czarny , ale zdarzają się też osobnicy biali, brązowi, szarzy lub pokryci łatami. Szczuroludzie o białym kolorze futra są uznawani za istoty błogosławione przez Rogatego Szczura i najczęściej zostają Szarymi Prorokami lub zostają wcieleni do oddziałów mających za zadanie bronić Rady Trzynastu.

Pod-Imperium

Skaven Under-empire-map.jpg

Pod Imperium Skavenów

Twierdze Skavenów mieszczą się pod powierzchnią Starego Świata, połączone są skomplikowaną siecią tuneli, a te połączone są z kanałami ściekowymi, co umożliwia Skavenom obserwowanie i atakowanie mieszkańców miast. Skaveńska stolica, Skavenblight, leży w głębi bagien w północno-zachodniej Tilei.

Klany

Społeczeństwo Skavenów podzielone jest na klany, jednak najważniejsze z ich są Cztery Wielkie Klany.

Główne

Klan Eshin, wywodzą się z niego elitarni skaveńscy asasyni.

Klan Moulder, klan Mistrzów Kadzi, tworzący swoją armię ze zmutowanych szczurów. Łacińskie,, moulder" można przetłumaczyć jako,, strugać"

Klan Pestilens, skaveński klan siejący zarazę wszędzie gdzie się znajdzie.Po łacinie,, Pestilens" oznacza epidemię

Klan Skryre, posiadający w swych szeregach czarowników i spaczeniowych inżynierów. Nazwa pochodzi od łacińskiego,, scire"-wiedzieć

Pomniejsze

Klan Skab

Klan Scruten

Klan Mors

Klan Gulcher

Klan Gowjer

Klan Rictus

Klan Rikek ( zniszczony przez Nagasha)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki