Fandom

WarrWikia

Smok

238stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Plik:Dragon.jpg

Smoki : żyły już za czasów Pradawnych niektóre z nich pomagały w tworzeniu Wrót nad Biegunami, których używali Prastarzy do szybkiego przemieszczania się, żyją niezwykle długo i są niesamowicie inteligentne. Te magiczne istoty potrafią latać, mają dwie lub cztery kończyny kroczące uzbrojone w bardzo ostre szpony i zęby, mają też skrzydła i mogą oczywiście latać oraz zionąć ogniem. Kiedyś część smoków pomagała Khazadom przy pomocy swojego ognia twożyć niezwykle potężne artefakty - runiczne przedmioty o niezwykłej mocy. Uwielbiają gromadzić skarby (im piękniejsze i cenniejsze tym lepiej) w swoich leżach. Znają wiele języków i posiadają nieznane magiczne moce.

Smoki są ogromne, rozmiary ich kłów i pazurów są dobrze znane ale najbardziej fascynującym i zagadkowym atrybutem tej rasy jest ich ognisty oddech, zdolny równać z ziemią całe wioski czy miasta oraz palić na proch ich wrógów, nawet rycerzy zakutych w stal. Nadal nie wiadomo jak powstaje smoczy oddech/płomień najprawdopodobniej ma on magiczne pochodzenie. Według wiedzy uczonych tylko kilka smoków w Starym Świecie jest aktywnych natomiast reszta jest w letargu - śnie w swoich leżach.
"Gdy Pradawni po raz pierwszy ukształtowali swoje Wrota z materii gwiazd, byłem tam i pomagałem w ich tworzeniu. Przebyłem długie wieki, przyglądając się powstaniu i upadkowi waszych pomniejszych ras i cywilizacji. W ciągu wielu lat siałem zniszczenie wśród rycerzy i miast, paliłem pola i rozbijałem armie. Mogę powiedzieć wam o świecie wiele rzeczy, o których zapomnieliście, a jeszcze więcej o tym, czego nigdy nie poznacie, ale nie zrobię tego. Wasz gatunek może zapewnić mi tylko zabawę i czasem jakieś ładne błyskotki do mojego leża. Nie dostrzegam w was nic bardziej wartościowego."
- Brinrairdih zwany "Ryczącą Burzą", prastary Żmij.
"Wasze żywota w porównaniu z naszymi są jak rozbłyski iskier wobec szalejącej pożogi, jednak niktórzy z was tańczą w ciemności z taką gracją, że nie sposób was przeoczyć. Widywałem cuda, których źródłem były kuźnie krasnoludów, zdolności elfów, a nawet odwaga ludzi. Podejrzewam, że ten podziw jest obustronny. Zauważyłem podobizny, jakie zdobią tarcze waszych najpotężniejszych wojowników i wasze sztandary. Myślę, że gdy nasz lud odejdzie, będziecie za nami tęsknili."
- Tinairath Wiatr, smok.
Highelveslorddragon.jpg
"Wędruję przez Sale Snów i czuję zmianę na wietrze. W rytmie ich drzemki widzę omeny. Minaithnir mówi mi, że on także wyczówa, jak jego bracia płyną ku świadomości. Mam nadzieję, że moi smoczy bracie i siostry otrząsną się z głębokiego snu, by powstać ponownie i jeszcze raz wszyscy Lordowie Caledoru polecą do bitwy na grzbietach smoków, jak za dawnych czasów. I lękam się, że gdy tak uczynimy, to będzie nasz ostatni lot."
- Imrik, Smoczy Książę z Caledoru.

w trakcie

Więcej z Fandomu

Losowa wiki