Fandom

WarrWikia

Solkan

238stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Plik:Solkan.jpg

Bóg sprawiedliwości i kary

Solkan jest bratem Alluminasa i Arianki. Najczęściej jest opisywany jako wysoki mężczyzna o surowej twarzy na której rysują się zdecydowanie i ledwie powstrzymywana furia. Zwykle pojawia się w lśniącej zbroi lub w czarnym ubraniu z czarnym kapeluszem o szerokim rondzie. Niezależnie od ubioru zawsze jest uzbrojony w swój płonący miecz zemsty; Flammendrung. Jest przyjęte, że Solkan był pierwszym z bogów Prawa, który sprzymierzył się z innymi siłami przeciwstawiającymi się Chaosowi. Sojusz został zawiązany bardziej ze zdrowego rozsądku niż z jakichś wynioślejszych pobudek, ale to właśnie bogowie Prawa są odpowiedzialni za krucjatę mającą na celu zniszczenie Chaosu. Gdy wojna zakończyła się patem sojusz rozpadł się, a Solkan razem z Arianką stali się najzacieklejszymi wrogami Chaosu. Po jakimś czasie machinacje Tzeentcha Zmieniającego Drogi zaowocowały schwytaniem i uwięzieniem Arianki. Solkan zdwoił wysiłki mające na celu zniszczenie Chaosu ale nie otrzymawszy żadnej pomocy od swojego (i Arianki) brata, Alluminasa nie mógł wyrwać się z trwającej stulecia sytuacji patowej. Na czas uwięzienia swojej siostry Solkan stał się równierz bogiem Dyscypliny.

Charakter: Praworządny

Symbol:

Symbolem Solkana jest płomień. Kapłani noszą czarne habity (z kapturami) przyozdobione kolorami ognia (czerwień, pomarańcz i zółć). Na szyi noszą amulety z czarnego żelaza z wprawionym w środek ognistym opalem symbolizującym oczyszczające działanie płomienia.

Zasięg kultu:

Solkan jest czczony w całym Starym Świecie. W przeszłości był głównym bóstwem zaginionej cywilizacji wojowniczych Hellenów czyli Sparty. Solkan cieszył się również popularnością (większą lub mniejszą w zależności od tego jaki Imperator aktualnie panował) w Imperium Remeańskim. Obecnie została garstka wyznawcós Solkana (w porównaniu z dawnymi czasami), ale nadal jest ich więcej niż wyznawców Alluminasa.

Świątynie:

Niegdyś istniały wielkie świątynie Solkana. Dwie największe znajdowały się w Sparcie (jej szczątki zostały pogrzebane gdzieś w ziemi Księstw Granicznych) i w tileańskim mieście-państwie Remas. Świątynie te były solidnymi budowlami otoczonymi rzędem kolumn. Zewnętrzne ściany nie były ozdabiane w jakikolwiek sposób co nadawało budowli bardzo surowy wygląd. W środku nie było żadnych mebli za wyjątkiem ołtaża i podium na którym spoczywała "Księga Praw". Teraz część świątyni leży w gruzach zaś w ocalałej części zbierają się ludzie dla których Chaos jest tylko czymś czym można straszyć małe dzieci. Świątynia w Remas jest centralnym miejscem kultu Solkana w Starym Świecie i tu przebywają hierarchowie tego kościoła. Powolny upadek kultu może być spowodowany narastającym brakiem tolerancji dla surowości i zdecydowania z jakim Solkanici zwalczają Chaos. Wyznawcy Solkana niemają innych świątyń niż ta w Remas lecz spotykają się w kaplicach stojących za zwyczaj w pobliżu gmachów sądów, lub na prywatnych terenach wyznawców.

Przyjaciele i wrogowie:

Kulty Sigmara i Ulryka są najbardziej utożsamiane z siłami zwalczającymi Chaos, więc Solkan nie jest zbytnio szanowanym bogiem. Kult Solkana zdecydowanie przeciwstawia się kultowi Ranalda oraz jest zaprzysiężonym wrogiem wszelkich bóstw Chaosu (cztery potęgi i Rogaty Szczur ), nawet renegatów takich jak Malal czy Zuvassin.

Święta:

Kult Solkana nie obchodzi żadnych świąt, gdyż jego wyznawcy muszą być zawsze czujni i przygotowani aby stawić czoła Chaosowi.

Wymagania kultu:

Każdy kandydat musi być wolny od piętna Chaosu oraz musi zostać zaakceptowany przez Kleryka.

Przykazania:

Wyznawcy Solkana muszą przestrzegać następujących przykazań:

-Zawsze przeciwstawiać się i, jeśli to możliwe, exterminować Chaos i jego sługi gdziekolwiek i kiedykolwiek by się nie pojawili.

-Nigdy nie pozwolić ludziom małego serca i rozumu na przeszkadzanie w wykonywaniu powierzonego zadania.

-Zawsze sprzeciwiać się "prawom" burzącym naturalny pożądek rzeczy np.: edykty zrównujące plebs ze szlachtą lub chroniące sługi chaosu.

-Nigdy nie pozwolić aby zło uszło nieukarane.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki