FANDOM

Warhammer Tomb Kings Tomb Guard

Straż Grobowców - to częściowo zmumifikowane zwłoki elitarnej gwardii króla. To wyjątkowi wojownicy, którzy po śmierci zachowali pełnię dyscypliny i umiejętności bojowych wpojonych im za życia. W bitwie Straż Grobowców formuje niezłomne szeregi opancerzonych wojowników.

Mimo że członkowie Straży Grobowców nie zostali choćby po części zabalsamowani tak starannie jak królowie, mimo to powrócili do świata żywych w nieśmiertelnych, dużo silniejszych i wytrzymalszych ciałach. Dzięki mumifikacji zachowali większość swoich cech i umiejętności, w przeciwieństwie do legionów zwykłych nieumarłych żołdaków. Mimo śmierci pamiętają o swoim życiu i swoich bohaterskich czynach, a przede wszystkim pamiętają o przysiędze złożonej swojemu panu. Teraz gdy powstali są gotowi podnieść swą broń z brązu na każdego kto stanie na drodze ich panu.

Opis

Wh2 dlc09 tmb tomb guard

Wcielenie do Grobowej Gwardii było największym zaszczytem jakiego mógł dostąpić wojownik w Nehekharze. Jak na ludzi z gminu żyli w luksusie. Władcy dbali o swoją elitę, bo mogli się skupić na celu swojego życia - ochronę i walce za swojego władcę.

Jednak bogactwo za życia nie było dla nich tak ważne jak obietnica życia po śmierci. Po swojej, lub swojego pana śmierci byli mumifikowani i chowani w otoczeniu sarkofagu króla. Perspektywa pójścia w zaświaty razem ze swoim władcą inspirowała tych wojowników do iście heroicznych czynów. Nigdy się nie cofnęli, nigdy nie poddali, polegli tam gdzie stali, rozkazu suwerena nigdy nie złamali.

Straż została pochowana w pełnym rynsztunku i dodatkowo przystrojeni w biżuterię i papirusy z zapisanymi czynami wojownika. Odpoczywają postawieni w trumnach pionowo, jakby ciągle na straży swojego króla.

Mimo, że zostali zmumifikowani, metoda użyta do tego w porównaniu do szlachetnie urodzonych była prymitywna. Mimo to powrócili do świata żywych w nieśmiertelnych, dużo silniejszych i wytrzymalszych ciałach niż te z ciała i krwi. Dzięki mumifikacji zachowali większość swoich cech i umiejętności, w przeciwieństwie do legionów zwykłych nieumarłych żołdaków. Mimo śmierci pamiętają o swoim życiu i swoich bohaterskich czynach, a przede wszystkim pamiętają o przysiędze złożonej swojemu panu. Teraz gdy powstali są gotowi podnieść swą broń z brązu na każdego kto stanie na drodze ich panu.

W boju

Gdy Straż Grobowa budzi się ze snu rusza by bronić swej ojczyzny i swojego pana. Odziani w starożytne, bogato zdobione zbroje do tego obłożone magicznymi błogosławieństwami dające im nadludzi refleks i siłę.

W bitwie ich tarcze z brązu, działają jak skała o którą wrogowie rozbijają się niczym fala, a dzięki ich często magicznie zaklętej broni rozbijają wroga w pył.

Źródła

Warhammer Armies: Tomb Kings (8th Edition)

Total War: WARHAMMER II - Rise of the Tomb Kings