FANDOM

Warhammer Tomb King Skeleton Warrior

Szkielety Wojownicy, są starożytnymi i wiecznie wiernymi wojownikami w niezliczonych legionach Nehekhary. Za życia jak i po śmierci służyli jako rdzeń armii poszczególnych Królów Grobowców. Powstali na wezwanie swoich nieumarłych władców by jeszcze raz wyruszyć w bój w ich imieniu. Uzbrojeni w zakrzywione miecze i włócznie formują szeregi których dyscyplina nie ma sobie równych. Związani przysięgą przed starożytnymi bogami, są winni służbę swemu monarsze i nawet śmieć nie powstrzymała ich przed dopełnieniem tej przysięgi.

Przegląd

Wojownicy ci nie są bezmyślnymi marionetkami jak ich odpowiednicy wskrzeszeni przez nekromantów. Lisz-Kapłani by ożywić wojownika ściąga jego nieśmiertelną duszę i wiąże ją z ciałem, a właściwie z kośćmi. Niestety przez brak mumifikacji szkielety tracą większość ze swoich wspomnień i pragnień. Tylko najsilniejsze wspomnienia ze śmiertelnego życia zostają wyryte w ich świadomości. Czyli niezachwiana wierność swemu panu i umiejętności wojskowe. Ich wierność za życia była tak wielka, że gdy ich władca umarł postanowiono obok niego pochować całą amię. Jeszcze żywi wojownicy w szeregach ustawiali się w olbrzymich salach podziemnych i bez strachu obserwowali zasuwające się olbrzymie głazy pieczętujące ich grób i tony gorącego piasku grzebiącego ich żywcem.

Działania wojenne

Szkielety Wojownicy służą za trzon armii Nehekhary. W cieniu zdobionych złotem sztandarów falangi najeżone włóczniami i ostrzami w idealnej harmonii przesuwają się po polu bitwy. Jak jeden mąż prezentują swoją wypolerowaną broń z brązu. Na niewidzialny rozkaz ruszają na spotkanie z przeciwnikiem, by bez cienia litości zabić go i ruszyć dalej. Szkielety nie mają w sobie żadnego miłosierdzi czy łaski, to po prostu kościane maszyny do zabijania.

Po skończonej bitwie szeregami wracają za swym władcą do grobowców, zbierając przy tym swoich poległych towarzyszy niosąc ich jak bohaterów. Po powrocie znowu zapadają w objęcia śmierci i oczekują by Lisz-Kapłan znów wezwał ich do kolejnej bitwy.

Źródła

Warhammer Armies: Tomb Kings (8th Edition)

Total War: WARHAMMER II - Rise of the Tomb Kings