FANDOM

Szkielety Konnych Łuczników - lekka jazda strzelecka Królów Grobowców.

Warhammer Tomb Kings Skeletal Horse Archers

Konnych łuczników z Nehekhary porównuje się do burzy piaskowej na wielkich równinach, która przychodzi znienacka, a po przejściu zostawia tylko martwych i konających. Konni łucznicy przemierzają niestrudzenie pole bitwy, raz po raz wypuszczając we wrogów chmary błogosławionych strzał, by następnie zawrócić i umknąć przed kontratakiem. Zanim wróg zdąży zareagować, kościani jeźdźcy już zawracają by wypuścić kolejną salwę strzał.

Odziały te pełnią funkcję zwiadowczą i zaczepną. Potrafią przemierzać setki mil bez spoczynku, gdyż ani jeździec, ani wierzchowiec nie potrzebują pożywienia czy snu. Pomimo śmierci i rozkładu śmiertelnego ciała, łucznicy ci zachowali umiejętności związane z tropieniem i zwiadem nabytych za życia. Posiadają coś w rodzaju szóstego zmysłu, pozwalającego mu na nieprzerwaną pogoń za ofiarą bez względu na pogodę czy odległości. Nawet szalejąca burza piaskowa nie powstrzyma tego prześladowcy. Po obraniu będzie ścigał ofiarę do jej śmierci lub swojego zniszczenia. Tylko rozkaz pana usprawiedliwia go porzucenia pościgu.

Działając w bitwie służą do działań zaczepnych i spowolnieniu marszu przeciwnika. Zbliżają się jak najbliżej flanki i gdy wypuszczą strzałę zawracają szykując kolejną. W ten sposób sieje chaos w szeregach wroga i wiąże część oddziałów, pozwalając własnej piechocie uformować szyk i ruszyć do ataku.

Źródła

Warhammer Armies: Tomb Kings (8th Edition)

Total War: WARHAMMER II - Rise of the Tomb Kings