Fandom

WarrWikia

Tzeentch

243strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij
Tzeentch.png

Runa Tzeentch'a

Zmieniający Drogi, Wielki Czarodziej

Tzeentch jest Wielkim Czarodziejem, bogiem magii i ciągłych niepowstrzymalnych zmian a także mutacji. Znany pod imieniem Zmieniającego Drogi, według swoich wyznawców, jest bogiem który kieruje przeznaczeniem świata. Legendy głoszą też, że Tzeentch jest jedyną istotą, która zna przyszłość, i wie jak będzie wyglądać zagłada tego świata. Tzeentch, zwany także Wielkim Konspiratorem, snuje wielką sieć intryg i planów. Niektórzy wierzą nawet, że każda istota na ziemi ma do odegrania swoją rolę w jego zamysłach. Wygląd Tzeentcha jest najbardziej przerażający, za wszystkich czterech form, w jakie obleka się Mroczna Czwórka. Cała jego skóra pokryta jest dziwnymi, zmieniającymi się twarzami. Kiedy bóg mówi, twarze powtarzają jego słowa, z subtelnymi acz istotnymi zmianami. Nad widzącymi wszystko oczyma wyrastają dwa wielkie rogi. Tzeentch pojawia się by rozmawiać ze swymi wyznawcami w wirze różnokolorowej mgły. Niewielu ludzi nie wierzących w niego widziało go, a jeszcze mniej zostało przy zdrowych zmysłach aby o tym opowiedzieć.

Charakter

Chaotyczny

Dni świąt

Nie ma żadnych udokumentowanych przesłanek na to by kult Zmieniającego Drogi obchodził jakiekolwiek święta. Ceremonie i ofiary zdarzają się sporadycznie, a spotkania jego wyznawców jeszcze rzadziej.

Przyjaciele i wrogowie

Jak każdy z Bogów Chaosu, Tzeentch rywalizuje z każdym. Oczywiście, jako inspirator spisków, łączy się czasami z wyznawcami Khorne’a lub skavenami aby osiągnąć zamierzony cel, jednak w odpowiednim momencie odwraca się od swych byłych sojuszników.

Zasięg kultu

Wyznawców Tzeentcha poza pustkowiami chaosu jest stosunkowo mało. Najczęściej są to ludzie parający się magią, lub rządni wiedzy wielmoże. Choć jego wyznawców jest mało, zawiązują oni spiski, które mogą zaszkodzić całemu Imperium. Wielu szanowanych imperialnych czarodziejów wyznaje potajemnie Pana Przemian, składając mu ofiary w zamian za wiedzę i zaklęcia.

Zaklęcia

Czarodzieje, wyznający Tzeentcha mogą używać wszystkich zaklęć magii Prostej, Wojennej, Iluzjonistycznej,
CzempionT.jpg

Czempion Tzeentch'a

Elementalnej i Nekromantycznej a także czarów zesłanych przez boga. Ich bóstwo daje im moc używania na przemian magii elementalnej i nekromantycznej co normalnie byłoby niemożliwe. Wyznawcy Pana Przemian dysponują czarami, które zsyła ich bóg. Są to jednak moce tak nieobliczalne, iż zdarza się im uderzyć w czarownika a nie w jego ofiarę.

Próby

Jeśli gracz chce zagrać wyznawcą Tzeentcha, musi liczyć się z konsekwencjami. Na wszelki wypadek podaje jednak próby. Tzeentch jest bogiem kochającym zmiany i mutacje, więc próby zwykle związane będą z tym właśnie. Na przykład zdobyć spaczeń i wrzucić go do wiejskiej studni, by wszyscy żyjący tam ludzie otrzymali piętno mutacji.

Błogosławieństwa

Jednym jest wiedza, o losach Imperium i świata (choć często nieprawdziwa). Drugim są mutacje. Czarodzieje Tzeentcha nigdy nie wyglądają jak ludzie ( chyba że Tzeentch chce ich do czegoś użyć). Są okropnie naznaczeni mutacjami, choć zmiany te są dla nich pomocne np. (szybciej rzucają czar, są inteligentniejsi).

Więcej z Fandomu

Losowa wiki