FANDOM

Witamy na Warhammer Wiki!
Jest to encyklopedia poświęcona serii gier Warhammer! Mamy nadzieję, że znajdziecie tu nowe interesujące informacje! Pamiętaj, ty także możesz pomóc w uzupełnianiu tej strony. Jesteś fanem serii? Chcesz zostać jednym z edytorów?Chcesz opublikować twórczość własną w ramach projektu warhammer fantasy Fanon?Załóż konto oraz poznaj podstawy edytowania!
Czym jest Warhammer Fantasy?
Warhammer Fantasy - świat fantasy stworzony przez brytyjską firmę Games Workshop (założoną w 1975).

Świat Warhammera lekko przypomina ziemie z okresu średniowiecza - wiele narodów z historii europy ma swoich odpowiedników w surowym starym świecie.

Imperium kulturowo przypomina Święte Cesarstwo Rzymskie Narodu Niemieckiego (Niemcy), Bretonnia - Francję i Anglię z legend o królu Arturze, natomiast Kislev stanowi "streszczenie" Europy Wschodniej.

Od innych światów fantasy (np. Dungeons&Dragons, Lotr) Warhammera odróżnia cięższa oprawa i specyficzne podejście do zła. W starym świecie - oznaczającym główny kontynent i całą planetę - nie ma zła w jednej postaci zakutego w stal faceta i jego armii czegoś tam, lecz chaosu - złowrogiej wypaczającej wszystko energii.

Zaprzyjaźnione projekty
Astronomican Azurmyst

WoD

Polecane strony
HammerWikiRoR
Statystyki
Chaos-icon.png

250 artykułów
543 pliki
7504 edycje
3 użytkowników

Ankieta
Jaka jest twoja płeć?
 
224
 
32
 
13
 
5

Ankieta stworzona dnia maj 24, 2016, o godzinie 18:26.
Oddanych głosów: 274
Dobrze znasz uniwersum klasycznego Warhammera fantasy?
 
49
 
55
 
64
 
29

Oddanych głosów: 197
Masz konto na wiki.com (konto na tej wiki i innych)?
 
25
 
1
 
2
 
126

Oddanych głosów: 154
Ostatnie zmiany

Więcej z Fandomu

Losowa wiki