FANDOM

Witamy na Warhammer Wiki!
Jest to encyklopedia poświęcona serii gier Warhammer! Mamy nadzieję, że znajdziecie tu nowe interesujące informacje! Pamiętaj, ty także możesz pomóc w uzupełnianiu tej strony. Jesteś fanem serii? Chcesz zostać jednym z edytorów?Chcesz opublikować twórczość własną w ramach projektu warhammer fantasy Fanon?Załóż konto oraz poznaj podstawy edytowania!
Czym jest Warhammer Fantasy?
Warhammer Fantasy - świat fantasy stworzony przez brytyjską firmę Games Workshop (założoną w 1975).

Świat Warhammera lekko przypomina ziemie z okresu średniowiecza - wiele narodów z historii europy ma swoich odpowiedników w surowym starym świecie.

Imperium kulturowo przypomina Święte Cesarstwo Rzymskie Narodu Niemieckiego (Niemcy), Bretonnia - Francję i Anglię z legend o królu Arturze, natomiast Kislev stanowi "streszczenie" Europy Wschodniej.

Od innych światów fantasy (np. Dungeons&Dragons, Lotr) Warhammera odróżnia cięższa oprawa i specyficzne podejście do zła. W starym świecie - oznaczającym główny kontynent i całą planetę - nie ma zła w jednej postaci zakutego w stal faceta i jego armii czegoś tam, lecz chaosu - złowrogiej wypaczającej wszystko energii.

Zaprzyjaźnione projekty
Astronomican logo Azurmyst

Wod

Polecane strony
HammerWiki logoRor
Statystyki
Chaos-icon

273 artykuły
580 plików
7763 edycje
4 użytkowników

Ankieta
Jaka jest twoja płeć?
 
306
 
41
 
17
 
7

Ankieta stworzona dnia maj 24, 2016, o godzinie 18:26.
Oddanych głosów: 371
Dobrze znasz uniwersum klasycznego Warhammera fantasy?
 
64
 
67
 
99
 
38

Oddanych głosów: 268
Masz konto na wiki.com (konto na tej wiki i innych)?
 
33
 
2
 
3
 
167

Oddanych głosów: 205
Ostatnie zmiany