Fandom

WarrWikia

Strona główna

227stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Witamy na Warhammer Wiki!
Jest to encyklopedia poświęcona serii gier Warhammer! Mamy nadzieję, że znajdziecie tu nowe interesujące informacje! Pamiętaj, ty także możesz pomóc w uzupełnianiu tej strony. Jesteś fanem serii? Chcesz zostać jednym z edytorów?Chcesz opublikować twórczość własną w ramach projektu warhammer fantasy Fanon?Załóż konto oraz poznaj podstawy edytowania!
Czym jest Warhammer Fantasy?
Warhammer Fantasy - świat fantasy stworzony przez brytyjską firmę Games Workshop (założoną w 1975).

Świat Warhammera lekko przypomina ziemie z okresu średniowiecza - wiele narodów z historii europy ma swoich odpowiedników w surowym starym świecie.

Imperium kulturowo przypomina Święte Cesarstwo Rzymskie Narodu Niemieckiego (Niemcy), Bretonnia - Francję i Anglię z legend o królu Arturze, natomiast Kislev stanowi "streszczenie" Europy Wschodniej.

Od innych światów fantasy (np. Dungeons&Dragons, Lotr) Warhammera odróżnia cięższa oprawa i specyficzne podejście do zła. W starym świecie - oznaczającym główny kontynent i całą planetę - nie ma zła w jednej postaci zakutego w stal faceta i jego armii czegoś tam, lecz chaosu - złowrogiej wypaczającej wszystko energii.

Zaprzyjaźnione projekty
Astronomican Azurmyst

WoD

Polecane strony
HammerWikiRoR
Statystyki
Chaos-icon.png

227 artykułów
477 plików
6990 edycji
8 użytkowników

Ankieta
Jaka jest twoja płeć?
 
117
 
12
 
11
 
5

Ankieta stworzona dnia maj 24, 2016, o godzinie 18:26.
Oddanych głosów: 145
Dobrze znasz uniwersum klasycznego Warhammera fantasy?
 
28
 
38
 
35
 
14

Oddanych głosów: 115
Masz konto na wiki.com (konto na tej wiki i innych)?
 
18
 
1
 
0
 
69

Oddanych głosów: 88
Ostatnie zmiany

Więcej w Fandom

Losowa wiki