Fandom

WarrWikia

Wielkie miecze

239stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze3 Udostępnij
200px-Greatswords.jpg

Wielki miecz z wąsmi.

Plik:Warhammer total wae greatswords.jpg

Wielkie Miecze (Gwardia Elektorska) - Rdzeń imperialnych oddziałów elitarnej piechoty. Ciężko opancerzeni i niesamowicie wyćwiczeni bez lęku w sercu stają naprzeciw nawet najbardziej przerażających wrogów. Każdy Książę Elektor ma w swojej armii przynajmniej jeden oddział Gwardii Elektorskiej. podczas walki ich niezwykłe umiejętności pozwalają odmienić losy bitew jednak w czasie pokoju służą oni jako osobista straż książąt elektorów.

Wyposażenie i służba

Gwardia Elektorska jest jednym z najdroższych i najbardziej angażujących (ich trening trwa dosyć długo) oddziałów w imperialnej armii. Uzbrojeni w wielkie mistrzowsko wykonane przez najlepszych imperialnych kowali miecze i zakuci w piękne stalowe pancerze mogą rozpłatać nawet mocno opancerzonych wrogów. Ze względu na drogie wyposażenie i kosztowne utrzymanie członków gwardii jak i ich dowódców (wybranych spośród największych imperialnych mistrzów strategii) Imperium bardzo ostrożnie podejmuje decyzję o wysłaniu ich na front i robi to raczej tylko w kryzysowych sytuacjach i nawet wtedy walczą raczej w roli wsparcia.

Jednak pomimo ich ogromnej skuteczności w boju służą oni raczej jako ochroniarze swojego pana a także stanowią najmocniejszy oddział w garnizonie jego miasta. Na niektóre okazje Rada Elektorska może wybrać czempiona który powiedzie Wielkie Miecze do boju. Taki honor spotyka tylko nielicznych i jest zarezerwowany dla najlepszych wojowników. 

Pasowanie przysięgi i przywileje

Żołnierz który ma dostąpić zaszczytu (i odpowiedzialności) zostania Gwardzistą Elektorskim ślubuje iż nigdy nie cofnie się w obliczu wroga. Każdy gwardzista przestrzega tą sekretną przysięgę,ponieważ za jej złamanie ucierpi nie tylko jego honor ale i on sam ponieważ hrabiowie elektorzy będą tą przysięgę zawsze egzekwować. Na szczęście Gwardia elektorska bardzo rzadko okrywa się hańbą ucieczki z pola bitwy a ich starcia często do ostatniego żołnierza są o wiele bardziej powszechne. Ze względu na ich nieposkromioną odwagę i męstwo przysługuje im większy żołd oraz wykwintne posiłki serwowane w prestiżowych akademiach imperialnych. Wielkim mieczom którzy odznaczyli się odwagą i bohaterstwem przysługuje najwyższy zaszczyt na jaki może liczyć imperialny żołnierz: Obwołanie go rycerzem. Takie okazje zdarzają się jednak bardzo rzadko gdyż niewielu żołnierzy odznaczających się takimi cechami przeżywa bitwy w których zabłysnęli. Jednak dostępujący do tego zaszczytu żołnierze otrzymują własną ziemię i możliwość wstąpienia do jednego ze sławnych zakonów rycerskich.

Carroburskie Wielkie Miecze

Wielkie miecze z Carroburga charakteryzują się czerwono białymi pancerzami i uniformami (mundurami). Wojownicy ci nosili dawniej biało czerwone kolory Reiklandzkie ale w wieku trzech cesarzy podczas wojny z Middellandczykami wojownicy ci bronili Carroburga. Świadkowie widzący oddział po bitwie twierldzili że ich pancerze były tak zalane krwią że nie opłacało się myć ich z czerwieni. Postanowiono że dla uczczenia tego zdarzenia oddział otrzyma czarno czerwoną kolorystykę i stanie się Wielkimi Mieczami z Carroburga.

"Pomimo wielkich strat i przerażających ran Gwardziści walczyli dalej pod

koniec bitwy ich białe reiklandzkie mundury były w całości zalane krwią"

-Wielkie miecze podczas oblężenia Carroburga

Więcej z Fandomu

Losowa wiki