Fandom

WarrWikia

Wojna o Brodę

236stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Udostępnij
Dwarf Colour.jpg

Nazwa Wojna o Brodę (Właściwie Wojna o Zemstę) nawiązuje do niszczycielskiej, obejmującej cały świat wojny, która wybuchła 2000 lat przed narodzinami Sigmara Młotodzierżcy, między Krasnoludami a Wysokimi Elfami (łącznie z ich koloniami w Starym Świecie ). Krasnoludy były prowadzone przez swojego króla,  Gotreka Łamacza Gwiazd. Elfy prowadził Król Feniks, Caledor II, który podczas tej wojny zginął.

Wojna spowodowała wyniszczenie obu ras. Caledor II został pokonany w pojedynku przez Gotreka, a korona Króla Feniksa została zdjęta z jego ciała przez Krasnoludzkiego Króla, jako rekompensata za zamordowanie przez Celedora jego syna. Chociaż Krasnoludy wojne wygrały, to pozostawiła ona ich bardzo osłabionych, przez co nie mogli efektywnie powstrzymywać najazdów Orków i Skavenów. Przegrane Elfów z rąk Krasnoludów i kolejne ataki Mrocznych Elfów doprowadziły do wezwania przez Ulthuan wszystkich pozostałych przy życiu Elfów - cywilnych i wojskowych - aby broniły swojej ojczyzny. Chociaż wielu z nich opuściło Stary Świat, pozostałe Elfy nie okazały tyle lojalności wobec Ulthuanu i pozostały w niezależnych koloniach, zostając Leśnymi Elfami. Krasnoludy i Elfy, niegdyś potężne, teraz w cieniu swojej chwały, dalej ukazują urazę trwającą między Synami Grungniego i Potomkami Asuryana.

Kalendarium

995KK -2005KI Wielka Zdrada niszczy stosunki Krasnoludzko-Elfickie. Wysokie Elfy są oskarżane o ataki.

1003KK -1997KI Początek Wojny o Zemstę.

1026KK -1974KI Snorri Halfhand, Syn Gotreka Starbreakera, zabity w pojedynku prez Caledora II.

1032KK -1968KI Krasnoludy pokonują elfy w bitwie o Oeragor. Morgrim Halfhand zabija Imladrika.

1120KK -1880KI Bitwa w Czarnej Zatoce kończy się zwycięstwem Krasnoludów, gdyż krasnoludzkie statki są w stanie zręcznie manewrować w małej przestrzeni wokół Barak Varr, czego elfickie okręty zrobić nie mogą.

1440KK -1560KI Bitwa Trzech Wież, czternaste oblężnie Tor Alessi. Krasnoludy pokonują elfy w tytanicznej bitwie. Gotrek zabija Caledora i zabiera Koronę Feniksa jako rekompensatę.

1491KK -1509KI Król Feniks odwołuje armie Wysokich Elfów do Ulthuanu. Pozostałe kolonie widzą to jako zdradę.

1499KK -1501KI Wojna o Zemstę kończy się odwrotem Wysokich Elfów. Krasnoludy są zwycięskie, ale zdziesiątkowane. Athel-Loren założone w Lesie Loren.

Więcej w Fandom

Losowa wiki