FANDOM

Wstęp

Wojownicy Mrocznych Elfów- stanowią podstawę wojsk Naggaroth, bazę bez której nie obejdzie się żadna kampania wojenna. Rekrutowani są spośród mieszkańców wsi i miast jednak nie zawsze jest to pobór dobrowolny, wręcz przeciwnie, życie prostych elfów często było wywracane do góry nogami właśnie przez wojnę. Jednak wszyscy wojownicy, czy to zawodowi czy ci rekrutowani siłą są potomkami dzielnego i bardzo walecznego ludu Nagarythe, tak więc wszyscy oni posiadają, choćby w genach, pewne umiejętności walki.

Szkolenie i Walka

Warhammer Dark Elf Warriors.png

Kiedy elf trafia do mrocznych koszar rozpoczyna się jego ciężki trening. Wbrew pozorom jednak proces szkolenia nowych wojowników nie odbiega mocno od tego jak robi się to w Ulthuanie. Malekith który jako głównodowodzący armii mrocznych elfów doskonale wiedział jak przebiega szkolenia rekrutów wśród Asur nie widział potrzeby zmieniania tego systemu na inny u swoich żołnierzy. Na nowych czekały więc całe dnie ciężkich treningów siłowych oraz szermierczych, nieco później do codziennych ćwiczeń dochodziły te bardziej teoretyczne oraz najważniejsze- manewry wojskowe mające za zadanie nauczyć rekrutów współdziałania na polu walki oraz bezwzględnej dyscypliny, szczególnie ta ostatnia cecha jest kluczowa w wojsku mrocznych elfów które niemal nigdy nie walczy z przeciwnikami słabszymi od siebie. Asur, Chaos, Jaszczuroludzie, to wszystko przeciwnicy siłowo silniejsi lub równi armii Naggaroth.Czy to potężni Wybrańcy chaosu, Gwardziści Feniksa czy ogromne Carnosaury, wojownicy Druchii stają przeciw nim bez lęku w sercach i to właśnie ćwiczona przez lata niezachwiana dyscyplina sprawia że armia Naggaroth jest tak skuteczna w boju. Strategii Druchii nie da się jednoznaczne ocenić bo jak w każdej armii jest ona zależna od sytuacji ale możemy z pewnością wyliczyć podstawowe formacje w których kluczową role odgrywają wojownicy. Przede wszystkim klasyczny mur tarcz, podstawowa formacja pozwalająca na skuteczne trzymanie linii i obronę przed atakami zarówno piechoty jak i konnicy, po drugie ulepszona wersja tejże formacji w której kluczową rolę odgrywają nie Dreadspears- włócznicy a tak zwani Darkshards- czyli kusznicy stojący na murem tarcz i świetnie przez niego ochraniani. Dalej można wymieniać: falangę,żółwia,czworobok czy też specjalistyczne formacje Bleakswords- Szermierzy, wszystko to jednak jest już wariacją wspomnianego muru tarcz. Kiedy dojdzie do walki a mroczne elfy uformują już odpowiednią formację, zaczynają walczyć jak jeden organizm, wszystko co dzieje się wokół nich jest natychmiast analizowane a formacja zmienia kształt, niemałą rolę odgrywają w tym Dreadlords- dowódcy mrocznych elfów którzy odbywają jeszcze cięższy trening.

Struktura dowodzenia

4077ba31082c84df273dcc19f409b6d2.jpg

Półki Mrocznych Elfów składają się zarówno z kobiet jak i mężczyzn bowiem w państwie Malekitha nie istnieje podział społeczny znany z państw ludzi takich jak Imperium czy, a raczej w szczególności, Bretonnia. Kobiety służą więc obok mężczyzn walcząc równie dobrze i z równie wielką furią. Stworzenie jednolitej struktury armii jest niemal niemożliwe, bowiem konkretnymi półkami dowodzą, wcześniej wspomniani, Dreadlords- Baroni, panowie na włościach którzy lojalność swoich żołnierzy zdobywają złotem, częstymi awansami lub krwawymi egzekucjami. Widać więc wyraźnie że niezachwiana dyscyplina jest podparta nie tylko ćwiczeniami ale i bezwzględną indoktrynacją oraz ,przede wszystkim, złotem. Takie działanie, owszem zapewnia dyscyplinę ale i brak konkretnej lojalności żołnierzy wobec ich dowódców, często dochodzi do tego że wojownicy zostają przekupieni przez innego Dreadlord'a i dołączają do jego armii, co dziwniejsze do takich zdarzeń dochodzi często w czasie bitwy! Wojownicy Mrocznych Elfów często są zwoływani przez swych panów, a w wielu przypadkach przez samego Wiedźmiego Króla,często jednak zdarzają się sytuacje w których Lordowie zwołują armię bez jego zgody co tylko zwiększa jego podejrzenia w stosunku do podległych mu elfów. Siły te zazwyczaj są zwoływane do konkretnego ataku lub do wzmocnienia łupeżczej wyprawy, bowiem floty mrocznych elfów nieustannie żeglują przez morza i oceany w celu ograbienia i puszczenia z dymem nadmorskich osad. Król Druchii również potrzebuje ogromnej ilości wojsk na trwającą od wielu lat wojnę z Asur. Podczas walk z Elfami z Ulthuanu Wojownicy Malekitha mają jeden konkretny rozkaz- nie oszczędzać nikogo i zaprowadzić na znienawidzonych wrogów zniszczenie, i zaprawdę w tym wojownicy są najlepsi.

Oddziały "składowe" wojowników Druchii

Dreadspears- włócznicy baza każdej armii. Odziani w ciemno fioletowe szaty i zakuci w błyszczące pancerze płytowe są najliczniejszą formacją w armii Druchii. Rekrutowani są spośród mieszkańców zarówno miast jak i wsi, mogą tam jednak służyć jedynie Elfy.

Dark Elf Warriors.jpg

Darkshards- kusznicy czyli w zasadzie jedyna wyłącznie strzelecka jednostka w armii Naggaroth, pancerz mają identyczny jak włócznicy jednak ich broń stanowią potężne kusze i podręczne sztylety, podobnie jak Dreadspears są podstawą w armii Druchii

Bleakswords- Ci żołnierze mocno odróżniają się od pozostałych, uważają się za lepszych od innych i sądzą że to im powinny przysługiwać wszelkie honory odprawiane po bitwach które,rzecz jasna, niemal zawsze wygrywają.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki