FANDOM

Chaos-warhammer-online-chosen-tzeentch-94289-480x320

Najwyższa ranga możliwa do osiągnięcia pod sztandarem Mrocznych Bóstw. Wszechwybraniec stoi na czele zjednoczonych armii Chaosu, pieczę nad nim sprawują wszyscy czterej bogowie - Tzeentch, Khorne, Slaanesh, Nurgle.

Dotąd istniało pięciu Wybrańców, kolejno:

  1. Morkar Zjednoczyciel - pierwszy Wszechwybraniec, pod jego wodzą armie Chaosu przeprowadziły inwazję na Imperium, lecz zostały one powstrzymane przez samego Sigmara.
  2. Vangel - zaklął demona U'Zuhl w Zabójcę Królów, zginął walcząc przeciw Gromrirowi Złotej Pięści.
  3. Khaardun Godny - opanowany przez Be'lakora, wessany z powrotem do Domeny Chaosu za sprawą pochłonięcia ogromnych ilości spaczenia.
  4. Asavar Kul - poprowadził największą dotychczas kampanię Chaosu przeciw ludziom, zdobył miasto Praag. Podczas oblegania stolicy Kislevu został zabity przez samego Magnusa Pobożnego.
  5. Archaon Pan Końca Czasów - aktualny Wszechwybraniec, niegdyś łowca czarownic zakonu Sigmara. Po przeczytaniu Niebiańskiej Księgi Przepowiedni porzucił wiarę i wyruszył w poszukiwaniu 6 Skarbów Chaosu. Stał na czele sprzymierzonych armii Plugawych Bóstw podczas Burzy Chaosu.

Skarby Chaosu

Z Wszechwybrańcami  mrocznych bogów wiążą się potężne artefakty,zebrane przez Archaona.

  • Wiecznie płonący Znak Chaosu (prawdopodobnie  błogosławieństwo).
  • Zbroja Morkara.
  • Oka Sheeriana (naszyjnik).
  • Rumak apokalipsy.
  • Zabójca królów.
  • Korona dominacjii (hełm).

Więcej z Fandomu

Losowa wiki