FANDOM

Opis

Warhammer-zombies

Zombie to powłóczące nogami ożywione za pomocą nekromancji zwłoki służące w armiach wampirów stworzone w jednym zadaniu- bezmyślnym brnięciu w stronę szeregów wroga.Groteskowe trupy podniesione z ziemi przez wampira bądź nekromantę to jedne z najohydniejszych tworów mrocznej magii za której pomocą popychani są w stronę rzeczy których nigdy nie zrobili by za życia. Zombie wyglądają bardzo różnie w zależności od stopnia rozkładu ich ciał w momencie ożywiania, raz to niemal w zupełności normalnie wyglądające ciała bez żadnego zgniłego skrawka ciała a innym razem to niemal szkielety okryte cienką niczym pajęczyna warstwą zielonkawej już skóry z wylewającymi się z otwartych trzewi flakami.

Jednak zombie to nie tylko zgniłe ciała, co normalne podczas rozkładu niektóre części ciała odpadają i zadaniem nekromantów jest "naprawa" zombie. Przyszywanie długich desek w miejsce rąk, wyrwane z płotów cmentarzy gwoździe zamiast palców, złamane kręgosłupy są prostowane za pomocą zgniłych desek przybitych do kości za pomocą gwoździ. Same zombie rzecz jasna nie cierpią z powodu jakiejkolwiek rany ale jeżeli wampirzy lord chce być jak najlepiej przygotowany do nadchodzącej bitwy bardzo często nakazują podległym im nekromantom "naprawienie" zombie. Sam fakt tego że ktokolwiek z nieumarłej arystokraci interesuje się czymś tak nieistotnym jak skuteczność ożywionych gnijących zwłok, i faktycznie wielkie rody pokroju Von Carsteinów podczas przygotowań do najazdów na ziemie Imperium nigdy nie zajmowały się czymś tak niepotrzebnym. Jednak wśród wampirzej szlachty nie każdy ród jest na tyle wpływowy i potężny by stworzyć sobie armie na tyle liczną by jakość była w niej po prostu zbędna, i to zazwyczaj tam zombie przechodzą krótkie "leczenie".

E93550a46978a3a09f9a46b0cf7b5a63--warhammer-fantasy-apocalypse

Zombie jako jednostka to nic innego jak bardziej ruchliwe truchło co sprawia że nawet w małej ilości lokalne milicje są w stanie niszczyć nawet spore zgrupowania zombie bez poniesienia strat własnych. Stary świat jest jednak miejscem gdzie liczba trupów stale rośnie co pozwala nekromantom na stworzenie przytłaczających ilości zombie.

Ci ożywieńcy nie potrafią mówić, to bezwolne marionetki swoich panów stworzone by zabijać są wiecznie głodne i napędzane chęcią spożycia świeżego mięsa. Każdy wojownik który miał nieszczęście znaleźć się naprzeciwko nieumarłej hordy i nie zdoła jej odeprzeć, zostanie rozszarpany na strzępy przez dziesiątki zgniłych ostrych palców, zombie wyłupią mu oczy i pożrą żywcem w akompaniamencie przeraźliwych krzyków pechowca który zachowa świadomość na długo by być krwawą ucztą dla nieumarłych.

Ci którym przyszło spotkać się z zombie, lub ci którzy słyszeli przerażające opowieści o nich siedząc przy obozowych ogniskach znają sposoby walki z nieumarłymi. Wbrew pozorom pozbawienie ożywieńca głowy nie zakończy się jego ponownym zgonem, nie będąc już żywą istotą nieumarłemu nie jest potrzebny mózg, jego ciało zostało siłą zmuszone do ruchu tak więc pozbawienie go kończyny nie zabije zombie ponownie. Oczywiście pozbawiony jakiejkolwiek kończyny ożywieniec jest słabszy ale ponowne posłanie go do grobu wymaga zadania mu jeszcze wielu ran. Czy to prosta włócznia czy potężny dwuręczny miecz, nic nie jest w stanie zagwarantować pełnego bezpieczeństwa przeciw hordzie zombie które wbrew pozorom są bardzo wytrzymałe i wciąż najlepszą taktyką przeciw nim wydaje się posłanie w stronę ożywieńców salwy z muszkietów bądź potężnych płonących pocisków z moździerza.

Zombies-totalwar-warhammer

Zombie to idealne mięso armatnie zbierające na siebie pociski wroga, dobrze prowadzone (stwierdzenie "dowodzone" jest tu zdecydowanie przesadzone) mają potencjał w walce wręcz. Poza tym nic nie niszczy morale wroga bardziej niż sprawiająca wrażenie nieskończonej horda istot które po utracie nóg z morderczym harkotem wydobywającym się z resztek gardła będą pełznąć w kierunku swego wroga. Z tego względu każdy dowódca wie że żeby na dobre unicestwić armię zombie trzeba wyeliminować czarodzieja który powołał ich na nowo do życia.