FANDOM

Zuvassin Przynoszący Zgubę jest renegackim bogiem Chaosu.

Zuvassin.jpg

Zuvassin

Opis

Zuvassin to niszczyciel, nieustannie starający się usunąć z powierzchni ziemi rzeczy, które inni wykonali, i popsuć to, czego inni próbują dokonać. Związki z Chaosem doprowadziły go do wniosku, że nic nigdy nie toczy się tak, jak powinno, a plany zawsze zawodzą. Nie ogranicza się tylko sabotowania Chaosu - z radością zniszczy wszystko. Ponieważ jednak jest bogiem Chaosu, który działa przeciw Chaosowi, ludzcy uczeni sklasyfikowali go jako boga-renegata. Może objawić się swoim wyznawcom w wielu postaciach, często wybierając tę, której boją się najbardziej lub udając niezwykle zdeformowanego członka ich rasy. Jednak bez względu na wygląd, Zuvassin zawsze się śmieje.

Symbol

Symbol Zuvassina ma kształt podwójnie zakończonego Y. Jest zwykle niekompletny lub posiada pewnego rodzaju błąd - może brakować części lub coś może zostać dołączone.

Zasięg Kultu

Największe sukcesy Zuvassin osiągnął w Bolgasgradzie, ale posiada wiele ośrodków kultu w całym Starym Świecie. Pojawia się wszędzie tam gdzie tylko ludzie chcą, by coś poszło źle, i oferuje swoje usługi. Potem zaś stara się, by i jego plany poszły źle. Znany jest z tego, że posiada wiele kultów, którym wydaje się, iż wyznają innego boga Chaosu; z przyjemnością upokarza tego rodzaju sługi, pozwalając im odkryć maskaradę.

Świątynie

Zuvassina, tak jak większość bogów Chaosu, wyznaje się w tajemnicy, dlatego też istnieją jedynie namiastki jego świątyń, ukryte w piwnicach lub lasach. Bolgasgradzka świątynia Starożytnych Sprzymierzeńców jest jedynym jego przybytkiem znanym w Starym Świecie (co, oczywiście, nie znaczy, że nie istnieją inne, dobrze ukryte).

Przyjaciele i wrogowie

Formalnie Zuvassin jest wrogiem całego Chaosu, wliczając nawet innych bogów-renegatów. Mimo to często sprzymierza się z innymi bogami Chaosu, by pokrzyżować jakieś plany. Może, na przykład zbratać się z Khornem przeciw Slaaneshowi (lub odwrotnie), jeśli któryś z nich posiada plan, który nie może zawieść (przynajmniej w teorii).

Dni świąt

Zuvassin nie posiada dni świąt jako takich, choć w Bolgasgradzie regularnie odprawia się nabożeństwa ku jego czci w Beckertag.

Wymagania kultu

Zuvassin, jak większość bogów w Chaosu, nie odmówi żadnemu głupcowi, który zaoferuje mu swą lojalność. Nie robią mu różnicy nawet najbardziej skomplikowane warunki, gdyż jest przeświadczony, że gdy tylko zechce, zdoła sprawić, by wszystko poszło źle.

Przykazania

Zuvassin nie zmusza swych wyznawców do życia zgodnie z jakimikolwiek przykazaniami, gdyż postać, która naprawdę jest z nim związana, nie będzie zdolna do wykonywania instrukcji bezbłędnie.

Próby

Zuvassin nie zmusza swych wyznawców do przechodzenia prób.

Błogosławieństwa

Zuvassin bardzo rzadko błogosławi swych wyznawcó. Jeśli jednak już się na to zdecyduje, to przeciwnikom postaci, która je otrzymała, nic nie udaje się przez godzinę. Zdarza się również, że ten sam efekt udziela się pobłogosławionemu.

Źródła

WFRP I edycja - Źle się dzieje w Kislevie

Więcej z Fandomu

Losowa wiki