FANDOM

Gor.jpg
Zwierzoludzie to rasa dzikich zmutowanych humanoidów o różnych potwornych cechach, takich jak ogromne kopyta, muskularne torsy, czy rogate głowy. Dumni, że swojego pochodzenia twierdzą, że są potomkami starożytnych ludzi splugawionych przez Chaos.

Pochodzący z mrocznych lasów Starego Świata zwierzoludzie są gwałtowną i wojenną rasą pragnącą zniszczyć cywilizacje ludzkości. Polują oni na słabych i bezbronnych, niszczą bez ostrzeżenia samotne ludzkie osady, a następnie uciekają przed karą w ciemne puszcze.

Dla mieszkańców Imperium, Bretonii i innych narodów Starego Świata zwierzoludzie są pamiątką po ledwie pamiętanych wiekach koszmaru. Ludzie zwodzą się, że niebezpieczeństwo minęło; że są bezpieczni za murami swoich miast, że ich stal i proch, zaklęcia czarodziejów i wynalazki inżynierów pomogą utrzymać te straszliwe bestie z daleka. Wierzą, że istoty lasu są zdezorganizowane i nie są w stanie zagrozić ich miastom.

Oni wszyscy się mylą. Ogromnie mylą. Te niezwykle skłonne do konfliktów i przemocy stwory, są o wiele bardziej przebiegłe, niż myśli lud Imperium. Co gorsza, im bardziej szlachetny i wyniosły jest ich wróg, tym bardziej zwierzoludzie czują potrzebę udowodnienia swojej dominacji. Zrzucają go z cokołu swej chwały, a następnie depczą skąpane w krwi ciało swoimi brudnymi kopytami. Te okropne i nieokiełznane stworzenia są w stanie prowadzić niezwykle brutalne wojny, zabijając cywilizowane rasy, niczym bydło, spalając i rabując budynki, aż pozostanie po nich jedynie ruina. Mówi się, że dopóki Chaos panuje nad światem, dopóty zwierzoludzie będą plugawić ziemie ludzkości.

Historia

Początki Zwierzoludzi są ściśle związane z pochodzeniem samej ludzkości. W czasie sprzed pojawienia się na tym świecie Chaosu, Pradawni, ludzie o niewiarygodnej mocy czuwali jako opiekunowie nad młodym jeszcze światem. Jednakże pewne katastroficzne wydarzenie zakłóciło lata harmonii i skazało świat na nieuniknione potępienie.

Upadek Gwiezdnych Wrót.png

Upadek Gwiezdnych Wrót i powstanie Zwierzoludzi

Początki Chaosu

Rozpoczęła się wielka katastrofa. Jedna z Bram Gwiezdnych została zniszczona, a wraz z tym wydarzeniem na świat spłynęła skaza Chaosu. Z rany wywołanej w samej rzeczywistości nadeszło uderzenie mrocznych istot. Skutki destrukcji bramy wywołały pierwszy Najazd Chaosu i pojawienie się pierwszych Zwierzoludzi.

Kiedy tkanina rzeczywistości została rozdarta, z niebios spadły liczne komety, a po ich upadku grunty wyglądały, jakby były zniszczone przez samych bogów. Ogromne kawałki energii Chaosu, wyrzuconej przez bramy wymiarowe rozbłysły na niebie. Uderzając, splugawiły niekończące się obszary lasów i pozostawiły po sobie kratery spalonej ziemi.

Z każdym kolejnym uderzeniem świat pokrywały coraz to gorsze skazy Chaosu, plugawiące żyzne ziemie, korzenie prastarych drzew a nawet powietrze wdychane przez zwierzęta i koczowników zamieszkujących te ziemie. Gdy Chaos zainfekował krainy posady świata zaczęły się poruszać wraz z potężnymi energiami. Prymitywne ludy i leśne bestie połączyły się w istotę posiadającą zarówno cechy człowieka, jak i dzikich bestii. Z czasem potomkowie tych stworzeń rozeszli się po pustkowiu świata, zbierając się w ciemnych lasach i czekając na początek wojny z ludzkością.

Powstanie Ludzkości

Przez tysiące lat Zwierzludzie rządzili lasami, nękając rozproszone ludzkie grupy. Wtedy też przybył człowiek, który zjednoczył ludzkie plemiona, zabierając Zwierzoludziom ich potęgę. Ten mężny wojownik zmienił luźno powiązane ze sobą plemiona w potężne imperium, jakim jest do dzisiaj.

Czas przed wzrostem potęgi ludzkości jest przez Zwierzoludzi uważany za legendę. Rytuały tych stworów pełne są odniesień do tych ledwo pamiętanych czasów, w których nie musieli oni walczyć o swoje ziemie. Wojna z Sigmarem zapowiedziała dla nich wiek goryczy i walk, w których ludzkość zdobyła niezasłużoną i ukradzioną im potęgę.

Sigmar.jpg

Sigmar, Bóg całej ludzkości

Z powodu zniszczenia siły Zwierzoludzi, doprowadzają oni do niezliczonych stuleci bitew z Imperium. Poszukują powrotu do wieku pierwotnego, w którym człowiek był niewiele znaczącym drapieżnikiem, a oni prawdziwymi władcami świata.

Dla ludzi stali się oni się przerażającymi istotami z mrocznych historii, uosabiającymi i potwierdzającymi ich najgłębsze obawy dotyczące głębi lasów. Legendy Bretonii, mówią, że Zwierzoludzie szpiegują ludzkie osady, uświadamiając sobie swoją nieczystość, a niektórzy uczeni Imperium sugerują, że potwory te zazdrosne są o ludzką pomysłowość. Tak czy inaczej, wszyscy wiemy, że Zwierzoludzie darzą ludzkość gorzką nienawiścią. Ta wrogość wykracza daleko poza zwykłą zazdrość lub złośliwość. To nie tak, że gardzą oni tylko człowiekiem, ale także jego cywilizacją, tworami, a nawet bogami.

Ich dzikość i żądza krwi wynika z rozczarowania trudami własnego życia. Wypełnieni nieuzasadnioną nienawiścią uważają człowieka za główną przyczynę swoich nieszczęść. Niszczą go, gdyż przypomina im o utraconej szansie na beztroskie życie.

Biologia

Zwierzoludzie są w rzeczywistości fuzją ludzi i zwierząt. Do przekształcenia doszło, gdy Gwiezdne Wrota się zapadły, sprowadzając świat w objęcia Chaosu. Określenie "Zwirzoludzie" odnosi się do całej gamy istot o różnej sile i wyglądzie. Do tej grupy często zalicza się także mutantów. Niestety żaden uczony nie jest w stanie określić dokładnych różnic między Zwierzoczłekiem a mutantem. Nie wiadomo w ogóle, czy ich wytyczenie jest możliwe.

Mapa Zwierzoludzi.jpg

Mapa z wyszczególnieniem występowania Zwierzoludzi

Niemniej jednak, wszyscy Zwierzoludzie postrzegani są jako złe i okrutne stworzenia, które cieszy rozlew krwi, a sama idea cywilizacji wzbudza w nich obrzydzenie. Nie są oni uważani za istoty natury, gdyż nie ma nic naturalnego w ich istnieniu. Istnienie Zwierzoludzi sprzeciwia się całej istocie natury. Z tego powodu stwory te od wielu lat prowadzą tajną wojnę z Leśnymi Elfami z Athel Loren.

Fizjologia

Niemożliwe jest ustalenie wyglądu typowego Zwierzoczłeka, gdyż każdy z nich ma inne cechy charakterystyczne. Można jednak wyszczególnić kilka podobieństw. Większość Zwierzoludzi posiada głowę i nogi różnych gatunków zwierząt, najczęściej bydła lub kóz. Mimo to są humanoidami, ich tors zawsze przypomina ten należący do ludzkiego mężczyzny. Są zdolne do chodzenia w postawie wyprostowanej, choć niektóre z nich zwykły chodzić na czworaka. Ich pokryte krwią i łajnem futro jest idealnym miejscem dla tłuszczu i koloni pcheł. Ze względu na ich intensywny tryb życia są naturalnie silne i dobrze umięśnione.

Zwierzoczłek.png

Dzięki swojej wytrzymałości mogą żyć nawet na najbardziej skąpych i nieprzyjemnych dietach. Gustują w mięsie, lecz nie ma dla nich znaczenia jego zepsucie, czy ilość zamieszkujących je larw. Zwierzoludzie są również znani jako kanibale, którzy nie zawahają się przed zjedzeniem własnego pobratymca; jego wnętrzności, włosów, rogów, czy kopyt. Wierzą, że robiąc to, zdobywają część siły posiłku. Ich dietę uzupełniają larwy, pająki, stonogi, muchy i inne nieciekawe stworzenia. Czasami zdarza się też zagubione dziecko lub samotny drwal. Ludzkie mięso uważane jest przez Zwierzoludzi za prawdziwy rarytas. Znane są przypadki walki między nimi nawet o pojedyncze kawałki takie jak ręce i nogi.

Zwierzoludzie mogą urodzić się na jeden z trzech sposobów. Pierwszy sposób polega na stosunku pomiędzy męskim i żeńskim przedstawicielem tej rasy. Drugi sposób jest zazwyczaj najbardziej znany. W tym przypadku dziecko dwóch ludzkich rodziców rodzi się z oczywistymi oznakami mutacji. Nie mogąc wyleczyć dziecka, rodzice zmuszeni są przez prawo do oddania go w ręce kapłana lub łowcy czarownic, bądź zabicia, zanim dorośnie. Większość rodzin nie będąc w stanie zrobić czegoś takiego, zostawia swoją pociechę samą w lesie.

Dzięki takiemu czynowi rodziciele mogą odczuć czystość sumienia. Jednakże taki czyn prawie nigdy nie zabija dziecka, ponieważ w ciągu kilku godzin płacz dziecka zwabia Zwierzoludzi, którzy biorą je pod swoją "opiekę".

Trzeci sposób zakłada przekształcenie człowieka w późniejszym życiu. Bolesny proces przemienia ludzi w stwory znane jako Powykręcane Skóry. Istoty te nie są jednak akceptowane ani w środowisku Zwierzoludzi, ani zwykłych mieszkańców Imperium.

Psychologia

Wszyscy Zwierzoludzie są okrutni i złośliwi, bo wiedzą, że przeznaczone jest im krótkie, brutalne i pełne nędzy życie przepełnione cierpieniem i bólem. Prowadzą oni żywot wojownika, którego każdy gest i spojrzenie wypełnia wrogość. Goszcząca w ich duszach wściekłość dodaje im na polu walki niezwykłej siły. Wystarczy kilka dobrze dobranych słów, by doprowadzić serca Zwierzoludzi w wir niepohamowanej nienawiści.

Nawet odległe odgłosy bitwy rozpalą w nich wojowniczego ducha. Walka lub pojedynek na leśnej drużce szybko sprowadzi dziesiątki chętnych do walki Zwierzoludzi. Przede wszystkim jednak to właśnie oznaki kultury i postępu rozpalają w ich piersiach żar wściekłości. Samo spojrzenie na jasny kolor, zwłaszcza czerwony, momentalnie zwiększa w nich pragnienie krwi. Widok dumnej flagi czy godła wywołuje ich głośne i okrutne reakcje. Wszystkie środki ostrożności zostają porzucone w desperackiej próbie zniszczenia i zanieczyszczenia wyniosłego symbolu, który szybko ląduje w błocie osmarowany odchodami lub potargany na strzępy.

Rasy

  • Gory - są najczęściej występującym typem, wyróżniającym się posiadaniem rogów
  • Ungory - gory o bardziej niezwykłym wyglądzie. Zwykle mają bardzo zniekształocne rogi. Są także bardziej humanoidalne
  • Centigory – odpowiedniki centaurów, pełnią rolę kawaleri
  • Bestiogory – najlepiej uzbrojone i opancerzone, uznawane za jednostki elitarne
  • Minotaury - masywne bestie z głową i kończynami byka
  • Samice Zwierzoludzi - to wciąż dzikie potwory, leczw porównaniu z resztą, są nieśmiałe i łagodne

Hierarchia

Zwierzoludzie żyją według praw natury, skażonych przez niszczycielski wpływ Chaosu. Chociaż mogą chodzić i mówić, są bliżej zwierząt, niż ludzi. Używają swojej siły przy każdej okazji, aby udowodnić swoją wyższość nad wszystkimi innymi. Pozycję zdobywa się krwawą przemocą, a każdy Zwierzoczłowiek szybko uczy się swojego miejsca na świecie pod ciężkim kopytem dowódcy. Jeśli okaże swoją słabość, będzie cierpiał, a jego pozycja w plemieniu spadnie.

Miejsce w hierarchii zależy od rodzaju Zwierzoczłeka. Ci obdarzeni wyjątkową siłą i potężniejszymi błogosławieństwami Chaosu zajmują wyższe szczeble władzy. Zwierzoludzie, którzy mają małe rogi, lub niewielki wzrost zawsze będą mieć małe znaczenie w plemieniu. Wojowników prowadzą do walki tylko najsilniejsze odmiany, zwane Lordami Zwierzoludzi.

Wódz zajmuje wierzchołek władzy plemiennej. Ma bezwzględne prawo do rządzenia, jeśli tylko posiada siłę, by utrzymać swoją władzę. Aby to zrobić, musi stale walczyć z zazdrosnymi podwładnymi. Zwykle wódz robi totem ze skór, tych których pokonał, by udowodnić swoje prawo do rządzenia. Pewnego dnia pojawi się jednak młodszy i silniejszy rywal, który zniszczy totem wraz z wodzem. Ten nienormalny cykl powtarzany jest od niepamiętnych czasów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki